Kampanie społeczne o tematyce zdrowotnej – analiza treści i form przekazów komunikacyjnych
Health promotion campaigns ‒ analysis of the content and forms of communication
social campaigns
social marketing
health promotion
campaign message
marketing communication
kampanie społeczne
marketing społeczny
promocja zdrowia
przekaz kampanii
komunikacja marketingowa
Health and a healthy lifestyle are a subject of many social campaigns, the purpose of which is to build awareness, prevention, promotion of pro-health behaviors, help in the fight against disease and improve the quality of life of patients. The implementation of these goals is possible thanks to the construction of messages, the content of which results from the way of positioning, defining the direction of communication activities. Reaching the audience with the message requires choosing the appropriate forms of communication, which effectiveness depends on the analysis of the target market and the use of creative solutions. The article aims to identify the characteristics and forms of messages used in social campaigns regarding health and a healthy lifestyle. We used a collective case study of health-promotion campaigns awarded in the Social Campaign of the Year Competition organized by the Academy of Social Communication. The analysis covered the slogans, basic content, and forms of messages. We identified features that may influence the effectiveness of health campaigns. The analysis was made in the context of objectives, target audiences, and ways of positioning
Zdrowie i zdrowy styl życia jest przedmiotem wielu kampanii społecznych, których celem jest budowanie świadomości, profilaktyka, promocja zachowań prozdrowotnych, pomoc w walce z chorobą oraz poprawa jakości życia chorych. Realizacja tych celów jest możliwa dzięki budowaniu przekazów, których treść wynika z przyjętego sposobu pozycjonowania, wyznaczającego kierunek działań komunikacyjnych. Dotarcie z przekazem do odbiorców wymaga wyboru odpowiednich form przekazu, których skuteczność zależy od analizy rynku docelowego oraz wykorzystania kreatywnych rozwiązań. Celem artykułu jest identyfikacja cech i form przekazów stosowanych w kampaniach społecznych dotyczących problematyki zdrowia i zdrowego stylu życia. W artykule wykorzystano zbiorowe studium przypadku kampanii społecznych o tematyce zdrowotnej nagrodzonych w konkursie Kampania Społeczna Roku organizowanym przez Akademię Komunikacji Społecznej. Analizie poddano hasła, podstawowe treści oraz formy przekazów, w wyniku której zidentyfikowano cechy kampanii o tematyce zdrowotnej mogące wpływać na jej skuteczność. Analizy dokonano w kontekście celów, rynków docelowych kampanii i sposobów pozycjonowania
Nowak, Wioletta. Red.
Szalonka, Katarzyna. Red.
Waniowski, Paweł. Rec.
Niemczyk, Agata. Rec.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:99749 ISBN 978-83-66066-83-0 (druk) ISBN 978-83-66066-84-7 (online)
(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego) (E-Monografie ; nr 153)
The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego
Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich
Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
Feb 24, 2023
Dec 4, 2019
10 123
10380
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/107976
Edition name | Date |
---|---|
Kampanie społeczne o tematyce zdrowotnej – analiza treści i form przekazów komunikacyjnych | Feb 24, 2023 |