Object

Title: Kampanie społeczne w okresie pandemii – obszary, treści i formy komunikowania

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Kampanie społeczne w okresie pandemii – obszary, treści i formy komunikowania

Alternative title:

Social campaigns during the coronavirus pandemic - areas, content and forms of communication

Creator:

Daszkiewicz, Magdalena

ORCID:

0000-0003-1466-2454

Subject and Keywords:

social campaigns   social change campaign   social engagement   campaign message   pandemic   coronavirus pandemic  
kampania społeczna   marketing społeczny   zaangażowanie społeczne   reklama społeczna   przekaz kampanii   pandemia   pandemia koronawirusa   pandemia COVID-19

Abstract:

Social campaigns respond to existing problems that are the subject of public interest and discourse. Events, phenomena and trends influence the development of campaigns with themes that address related social areas. The pandemic period is associated with the intensification of various problems related to threats to health and life and affects the forced changes in lifestyle. The article aims to identify the areas and key content of social campaigns conducted during the pandemic period and changes and adjustments in communication forms. The paper uses the analysis of the content and forms of communication of social campaigns. The slogans, core content and forms of messages were analyzed, resulting in identifying areas and characteristic features of messages and communication forms.  

Kampanie społeczne są odpowiedzią na istniejące problemy, które są przedmiotem zainteresowania i dyskursu społecznego. Wydarzenia, zjawiska i trendy wpływają na rozwój kampanii, których tematyka dotyczy związanych z nimi obszarów społecznych. Okres pandemii wiąże się z nasileniem różnych problemów, związanych z zagrożeniami zdrowia i życia, a także wpływa na wymuszone zmiany stylu życia. Celem artykułu jest identyfikacja obszarów i kluczowych treści kampanii społecznych prowadzonych w okresie pandemii oraz związanych z nią zmian i dostosowań w zakresie wykorzystywanych form komunikowania. W badaniach wykorzystano analizę treści i form komunikowania kampanii społecznych. Analizie poddano hasła, podstawowe treści oraz formy przekazów, w wyniku której zidentyfikowano obszary oraz charakterystyczne cechy przekazów i formy komunikowania.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

Contributor:

Nowak, Wioletta. Red.   Szalonka, Katarzyna. Red.   Kwaśnicki, Witold. Rec.   Światowy, Grażyna. Rec.   Niezgoda, Agnieszka. Rec.   Rudawska, Iga. Rec.   Niemczyk, Agata. Rec.   Witek, Lucyna. Rec.   Gardocka-Jałowiec, Anna. Rec.   Mruk, Henryk. Rec.   Bronkowska, Monika. Rec.

Date issued:

2021

Resource Type:

text  
tekst

Detailed Type:

chapter  
rozdział

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:132304   doi:10.34616/142101       ISBN 978-83-66601-61-1 (druk)   ISBN 978-83-66601-62-8 (online)

Language:

pol

Abstract Language :

eng

Relation:

(E-Monografie ; nr 188)

Access rights:

The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity  
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego

License:

Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights  
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich

Rights holder:

Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

Autor opisu:

WR U/PAdal

Object collections:

Last modified:

Sep 13, 2023

In our library since:

Dec 14, 2021

Number of object content hits:

912

Number of object content views in PDF format

942

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142101

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information