- Rola kreatywności w redukowaniu uprzedzeń
Details zum Objekt: Rola kreatywności w redukowaniu uprzedzeń
PDF
Beschreibung
- PLMET:
http://confluence.man.poznan.pl/community/display/FBCMETGUIDE - Tytuł:
- Tytuł odmienny:
- Twórca:
- Temat i słowa kluczowe: ; ; ; ; ; ;; ; ; ; ;
- Abstrakt: ;
- Spis treści: SPIS TREŚCI STRESZCZENIE W JĘZYKU POLSKIM ....... 7 ABSTRACT - STRESZCZENIE W JĘZYKU ANGIELSKIM ...... 9 WSTĘP .......11 1. TWÓRCZOŚĆ ........ 13 1.1. CZYM JEST TWÓRCZOŚĆ? .......13 1.2. POZNAWCZY WYMIAR TWÓRCZOŚCI: POMIĘDZY TWÓRCZOŚCIĄ A KREATYWNOŚCIĄ ...... 15 1.3. TWÓRCZE ZDOLNOŚCI .......16 1.3.1. Twórcza wyobraźnia. ........ 16 1.3.2. Myślenie dywergencyjne. ........ 18 1.3.3. Egalitarne ujęcie twórczości ........ 20 1.4. ROLA TWÓRCZOŚCI W SPOŁECZEŃSTWIE ....... 22 1.5. PLASTYCZNY CHARAKTER ZDOLNOŚCI TWÓRCZYCH ......... 24 1.5.1. TRENINGI TWÓRCZOŚCI. ........ 24 1.5.2. „Sprytne interwencje”. ........ 26 1.5.3. Sytuacyjna aktywacja myślenia twórczego ....... 26 1.6. PODSUMOWANIE ........ 28 2. UPRZEDZENIA ........ 29 2.1. PODSTAWOWE RAMY DEFINICYJNE UPRZEDZEŃ ....... 29 2.2. ODDZIAŁYWANIA POZNAWCZYCH, EMOCJONALNYCH I BEHAWIORALNYCH WYMIARÓW UPRZEDZEŃ ........30 2.3. NATURA UPRZEDZEŃ ....... 33 2.4. ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z UPRZEDZEŃ ........37 2.5. WYBRANE METODY REDUKOWANIA UPRZEDZEŃ ........ 38 2.6. PODSUMOWANIE ........ 42 3. BADANIA NAD WPŁYWEM ZMIAN W POZIOMIE UPRZEDZEŃ NA TWÓRCZOŚĆ .........43 4. DLACZEGO KREATYWNOŚĆ MOŻE WPŁYWAĆ NA UPRZEDZENIA? PODSTAWY TEORETYCZNE GŁÓWNEJ HIPOTEZY ........ 49 4.1. GIĘTKOŚĆ POZNAWCZA ....... 49 4.2. PRZYJMOWANIE CUDZEJ PERSPEKTYWY .......... 52 4.3. DOTYCHCZASOWE BADANIA DOTYCZĄCE ROLI KREATYWNOŚCI W KSZTAŁTOWANIU RELACJI MIĘDZYGRUPOWYCH ...........55 5. BADANIA WŁASNE ........ 60 5.1. BADANIE 1 – WPŁYW TWÓRCZEJ WYOBRAŹNI NA UPRZEDZENIA .........62 5.1.1. Hipotezy. ......... 62 5.1.2. Metody i narzędzia. .......... 63 5.1.3. Analizy statystyczne. ........ 65 5.1.4. Wyniki. ......... 66 5.1.5. Wnioski. ........ 70 5.2. BADANIE 2 – WPŁYW MYŚLENIA DYWERGENCYJNEGO NA UPRZEDZENIA ......... 71 5.2.2. Metody i narzędzia ........ 72 5.2.3. Analizy statystyczne. ........... 75 5.2.4. Wyniki. ........ 76 6 5.2.5. Wnioski. ......... 81 5.3. BADANIE 3 – GIĘTKOŚĆ A UPRZEDZENIA – BADANIE KORELACYJNE I ...... 82 5.3.1. Hipotezy. .......83 5.3.2. Metody i narzędzia. ......... 83 5.3.3. Analizy statystyczne. ......... 85 5.3.4. Wyniki. ......... 85 5.3.5. Wnioski. ........86 5.4. BADANIE 4 – GIĘTKOŚĆ A UPRZEDZENIA – BADANIE KORELACYJNE II ..... 88 5.4.1. Hipotezy. ...........88 5.4.2. Metody i narzędzia ........ 89 5.4.3. Analizy statystyczne .........90 5.4.4. Wyniki ....... 90 5.4.5. Wnioski ....... 91 5.5. BADANIE 5 – WPŁYW GIĘTKOŚCI NA UPRZEDZENIA ....... 93 5.5.1. Hipotezy. .......94 5.5.2. Metody i narzędzia .......... 95 5.5.3. Analizy statystyczne. ........ 102 5.5.4. Wyniki. ..... 104 5.5.5. Wnioski ....... 113 5.6. METAANALIZA DANYCH UZYSKANYCH W BADANIACH EKSPERYMENTALNYCH ............ 114 5.6.1. Analizy statystyczne. ......... 114 5.6.2. Wyniki. ........... 115 5.6.3. Wnioski. ....... 115 6. DYSKUSJA .......... 117 6.1. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH I ICH INTERPRETACJA ............ 117 6.2. OGRANICZENIA I PRZYSZŁE KIERUNKI BADAŃ ........... 123 6.3. PRAKTYCZNIE ZASTOSOWANIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH. ......... 129 6.4. WNIOSKI ........... 130 LITERATURA .......... 132 WYKAZ TABEL I RYSUNKÓW ......... 156 ZAŁĄCZNIK 1 ........ 158 ZAŁĄCZNIK 2 ......... 166 ZAŁĄCZNIK 3 .......... 173 WYKAZ TABEL I RYSUNKÓW ZAWARTYCH W ZAŁĄCZNIKACH .......... 176
- Miejsce wydania:
- Uzyskany tytuł:
- Dyscyplina: ;
- Instytucja nadająca tytuł: ;
- Współtwórca: : ; :
- Data:
- Typ zasobu: ;
- Szczegółowy typ zasobu: ; ;;
- Format:
- Rozmiar:
- Identyfikator:
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:138694 - Język:
- Język streszczenia:
- Prawa dostępu: ;
- Licencja: ;
- Właściciel praw:
- Autor opisu:
Das Objekt befindet sich in den Sammlungen:
Zusätzliche Informationen
- Erstellungsdatum: 2023-06-16
- Zuletzt geändert am: 2024-03-05
- Anzahl der Ansichten des Inhaltsobjekts: 282
- Sie können auch die Beschreibung des Objekts in diesen Formaten herunterladen: ;
- Laden Sie das IIIF-Manifest herunter:
Siehe auch
Prejudice reduction in an educational setting. Practical outcomes from theoretical approaches
Ersteller:Wójcik, Małgorzata; Popiołek, Katarzyna
Typ:tekst
Beitragende:Kuczyńska, Alicja
Kreatywne dzieci z trudnościami w uczeniu się – stereotypy i uprzedzenia jako inhibitory twórczego potencjału człowieka
Ersteller:Krauze-Sikorska, Hanna
Typ:tekst
Kompas kreatywności. Program rozwijania kreatywności i kompetencji wielokulturowych
Ersteller:Jankowska, Dorota Maria; Gajda, Aleksandra; Karwowski, Maciej
Typ:tekst
Kompas kreatywności. Program rozwijania kreatywności i kompetencji wielokulturowych: Karty aktywności
Ersteller:Jankowska, Dorota Maria; Gajda, Aleksandra; Karwowski, Maciej
Typ:obraz
Stosunek studentów do Innego. Wybrane aspekty dialogu międzykulturowego studenta z prowincji
Ersteller:Zajączkowska, Maria J.
Organizacja opieki i pomocy osobom, wobec których podjęto interwencję policyjną
Ersteller:Stankiewicz, Adam; Magda, Ernest
Typ:tekst
Komunikacja pośrednia w organizacji. Interwencja papier – ołówek a zmiana zachowań pracowniczych na bardziej proaktywne
Ersteller:Ślebarska, Katarzyna
Bezpieczeństwo społeczności lokalnej jako element jakości życia w świetle działań Straży Miejskiej w Jeleniej Górze
Ersteller:Mucha, Beata; Mucha, Monika
Beitragende:Nowak, Wioletta; Szalonka, Katarzyna; Waniowski, Paweł; Niemczyk, Agata