Elements of bibliotherapy – the didactic proposal (Clinical child psychology)
Elementy biblioterapii – propozycja dydaktyczna (Psychologia kliniczna dziecka)
education of students
clinical child psychology
Kazimierz Dąbrowski
bibliotherapy in Poland
bibliotherapy
biblioterapia
kształcenie studentów
Kazimierz Dąbrowski
psychologia kliniczna dziecka
biblioterapia w Polsce
I Conference„Bibliotherapy in Academic Centres”
I Krajowa Konferencja„Biblioterapia w ośrodkach Akademickich”
The article presents the concept of teaching classes of bibliotherapy for students specialized in the clinical child psychology. The study describes more precisely theoretical approaches explaining the mechanism of disorders of children and corresponding bibliotherapy’s elements (the therapy using literature, the therapy using stories, fairy relaxation). The study program enable students to select the appropriate methods and critical evaluation. The article presents the possibility of using the theory of positive disintegration of K. Dąbrowski in bibliotherapy based on a literary text. Program contents the training of treatment (therapy) the disorders and do not include psychoprofylaxis and health psychology.
W artykule przedstawiona została koncepcja dydaktyczna zajęć z biblioterapii dla studentów psychologii specjalizujących się w psychologii klinicznej dziecka. Dokładniej opisane są podejścia teoretyczne wyjaśniające mechanizm zaburzeń dzieci i odpowiadające im techniki biblioterapeutyczne (literaturoterapia, bajkoterapia, bajki relaksacyjne). Program nauczania pomyślany jest w taki sposób, aby umożliwiał studentom właściwy dobór metod oraz krytyczną ich ocenę. Zwrócona została uwaga na możliwości wykorzystania teorii dezintegracji pozytywnej K. Dąbrowskiego w biblioterapii opartej o tekst literacki. Treści programu dotyczą kształcenia umiejętności leczenia (terapii) zaburzeń i nie obejmują psychoprofilaktyki oraz psychologii zdrowia.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89753 ISSN 2084-1353
Attribution, Non-Commercial, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych
Creative Commons - Attribution, Non-Commercial, NoDerivatives (CC BY-NC-ND 4.0)
click here to follow the link
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych (CC BY-NC-ND 4.0)
click here to follow the link
Sep 12, 2022
Jul 15, 2018
1 030
1204
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95631
Edition name | Date |
---|---|
Elementy biblioterapii – propozycja dydaktyczna (Psychologia kliniczna dziecka) | Sep 12, 2022 |
Sousa, Carla Czernianin, Wiktor. Red.
Chatzipentidis, Kiriakos Czernianin, Wiktor Czernianin, Wiktor. Red.
Chatzipentidis, Kiriakos Czernianin, Wiktor. Red.
Chatzipentidis, Kiriakos Czernianin, Wiktor. Red.
Dalla Valle, Marco Czernianin, Wiktor. Red.
Halatyn, Halina Czernianin, Wiktor. Red.
Chatzipentidis, Kiriakos Czernianin, Wiktor. Red.