Utopia w perspektywie pedagogiki współczesnej
Utopia in the perspective of modern pedagogy
utopia
utopianism
modern pedagogy
education
utopia
utopizm
pedagogika współczesna
edukacja
In the first part of the article the author, referring to the literature, identifies five approaches to the phenomenon of utopia. Second part of the article is devoted to the analysis of selected work in the Polish contemporary pedagogy work, that refer to connections between utopia and education. This analysis aims to show and organize the ways in which five of these approaches to the phenomenon of utopia is represented in the study of contemporary Polish pedagogy.
W pierwszej części artykułu jego autor, odwołując się do literatury przedmiotu, wyróżnia pięć podejść do zjawiska utopii. W części drugiej przedstawia analizę wybranych prac obecnych w polskiej pedagogice współczesnej, które odnoszą się do związków utopii i edukacji. Analiza ta ma na celu ukazanie i uporządkowanie sposobów, na jakie pięć z wyróżnionych podejść do zjawiska utopii jest reprezentowanych w badaniach polskiej pedagogiki współczesnej.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Gromysz, Jowita. Red.
Włodarczyk, Rafał. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78778 ISBN 978-83-62618-23-1
Utopia a edukacja, T.1, s. 67-86.
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Apr 17, 2023
Feb 1, 2017
834
986
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/81191
Edition name | Date |
---|---|
Utopia w perspektywie pedagogiki współczesnej | Apr 17, 2023 |
Chojnacka, Barbara Ciarcińska, Katarzyna