How to raise a reader. Poland’s cultural (in)securities in selected periodicals’ discourse.
Wychować czytelnika! (Nie)bezpieczeństwo kulturowe Polski w narracji wybranych periodyków
cultural insecurity
cultural security
migration
refugeeism
magazines
effects of multicultural education
niebezpieczeństwo kulturowe
bezpieczeństwo kulturowe
migracje
uchodźstwo
czasopisma
efekty wielokulturowego wychowania
The author is interested in the details of diversified discourse, which helps to identify the educational effects and the depiction of the reader – (multi)culturally aware Pole and her attitude towards cultural (in)securities of the Christian Homeland and Europe. The texts from four months (June, July, August, September 2017), including the weeklies: “Polityka”, “Newsweek”, “Nie”, “Tygodnik Powszechny”,“W Sieci”, “Do Rzeczy” were analysed against the backdrop of the newest source literature.
Autorkę interesują szczegóły zróżnicowanej narracji, które pozwolą wyłonić efekty wychowania oraz sylwetkę czytelnika – (wielo)kulturowo świadomego Polaka oraz jego nastawienia do (nie)bezpieczeństwa kulturowego chrześcijańskiej Ojczyzny i Europy. Analizie, na tle najnowszej literatury przedmiotu, poddano teksty zawarte w ciągu czterech miesięcy (czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień 2017) m.in. w tygodnikach: „Polityka”, Newsweek”, „Nie” „Tygodnik Powszechny”, „W Sieci”, „Do Rzeczy”.
journal
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89926 ISSN 2543-7895
Multicultural Studies 1/2018, s. 81-99
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 23, 2023
Sep 12, 2018
111
148
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95835
Edition name | Date |
---|---|
Wychować czytelnika! (Nie)bezpieczeństwo kulturowe Polski w narracji wybranych periodyków | Mar 23, 2023 |
Uniwersytet Wrocławski. Pracownia Badań Praw Orientalnych
Jabłoński, Mariusz. Red.
Maciejewski, Marek. Red. Sondel-Cedarmas,Joanna. Red.