Object

Title: Parents in social media – the crystallization of meanings that are important in the process of upbringing ; Rodzice w mediach społecznościowych – krystalizowanie się znaczeń istotnych w procesie wychowania

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Parents in social media – the crystallization of meanings that are important in the process of upbringing  
Rodzice w mediach społecznościowych – krystalizowanie się znaczeń istotnych w procesie wychowania

Creator:

Mitręga, Anna

Subject and Keywords:

parental competences   parents’ blogs   parents’ education   parents’ fan page  
blogi dla rodziców   edukacja rodziców   fanpage dla rodziców   kompetencje rodzicielskie   pedagogizacja rodziców

Abstract:

The dynamics of social changes has made significant transformations in the structures of family life as well as in the conditions of everyday life. In this way, a parental role puts young adults in the face of the challenge of permanent self-creation of motherhood and fatherhood. They need parents’ education formatted to the way they use while effective learning. A popular way to find answers to difficult questions are discussions conducted in social media. In questions about popular fan pages and blogs, three of them, very popular and frequently visited ones have been pre-determined. Next, the authors’ way of communicating with the website audience was analyzed. On this basis, it was possible to formulate postulates regarding the institutional education of parents which really meets the needs of young parents.  

Dynamika zmian społecznych dokonała znaczących przekształceń w strukturach życia rodzinnego oraz warunkach życia codziennego. W ten sposób rola rodzicielska stawia przed młodymi dorosłymi wyzwanie nieustannej autokreacji macierzyństwa i ojcostwa. Potrzebują oni edukacji rodziców sformatowanej do sposobu, jakiego używają w efektywnym uczeniu się. Popularnym sposobem szukania odpowiedzi na trudne pytania są dyskusje w mediach społecznościowych. W pytaniach o najbardziej znane fanpage’e i blogi wstępnie ustalono trzy bardzo popularne i często odwiedzane. Następnie przeanalizowano sposób komunikowania się autorów z publicznością tych stron. Na tej podstawie można było sformułować postulaty wobec instytucjonalnej edukacji rodziców, realnie spełniającej potrzeby młodych matek i ojców.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2018

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89658   ISBN 978-83-62618-37-8

DOI:

doi:10.34616/22.19.010

Language:

pol

Relation:

Komunikacja a zmiana społeczna, s. 123-134

Rights holder:

Copyright by Anna Mitręga

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Mar 25, 2021

In our library since:

Jun 13, 2018

Number of object content hits:

226

Number of object content views in PDF format

259

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95530

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information