Communication in the family after experiencing a divorce. The advantages flowing from a good and healthy communication in families after divorce
Komunikacja w rodzinie po doświadczeniu rozwodu. O zaletach płynących z dobrej i zdrowej komunikacji w rodzinach porozwodowych
communication
counselling
crisis
divorce
family
mediation
komunikacja
kryzys
mediacja
poradnictwo
rodzina
rozwód
In the present text, the author analyses the communication in families after divorce, trying to draw attention to the consequences of incorrect communication for the development of the child in families after divorce. The author presents distributed set of roles and communication strategies adopted by the child of divorced parents. At the end, the author proposes principles of good communication, which can be practiced in families after divorce, facilitating child go through this difficult time and adapt to a new family.
W prezentowanym tekście głównym obszarem analizy staje się komunikacja w rodzinie po doświadczeniu rozwodu rodziców. Ze szczególną uwagą autorka przygląda się konsekwencjom nieprawidłowo realizowanej w rodzinach rozwodzących się bądź już rozwiedzionych wzajemnej komunikacji. Wyróżnia też szereg ról, a tym samym sposobów komunikacji z rodzicami, które dzieci przyjmują, by poradzić sobie z zaistniałą sytuacją. Wskazuje, że żadna z przyjętych przez dzieci ról i strategii komunikacyjnych nie służy ich konstruktywnemu rozwojowi. Na koniec próbuje nakreślić kilka zasad, które umożliwią rodzinom w kryzysie rozwodu uniknięcie wielu błędów i z pewnością przyczynią się do poprawy ich wzajemnych relacji, dając tym samym szansę dzieciom na łagodniejszą adaptację do nowych warunków życia.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89655 ISBN 978-83-62618-37-8
Komunikacja a zmiana społeczna, s. 71-81
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 19, 2021
Jun 13, 2018
530
620
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95527
Piotrowska, Maja
Piotrowska, Maja
Piotrowska, Maja Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Ferenz, Krystyna. Red. Kowalska, Ewa. Red.
Koc-Kozłowiec, Barbara
Piotrowska, Maja Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Gałęska, Urszula Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Winczura, Barbara. Red.
Wojtkowiak, Monika
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Szerląg, Alicja. Red. Walasek, Stefania. Red. Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego