Teacher as form tutor – defining a role of a teacher from the student-trainee’s point of view
Nauczyciel wychowawcą – definiowanie roli nauczyciela z perspektywy studenta-praktykanta
authority of the teacher
pedagogical practice
student
teacher
tutor
autorytet nauczyciela
nauczyciel
praktyki pedagogiczne
student
wychowawca
In the article students-trainees’ opinion on the role of a tutor of 1–3 forms was presented. The following issues were analysed: the work of a form tutor, difficulties in looking after a class, methods of modifying pupils’ behaviour and of motivating them to work, ways of building up authority by a teacher and the influence pedagogical practice exerts on the motivation to do teacher’s job.
W artykule przedstawiono opinie studentów-praktykantów na temat roli nauczyciela wychowawcy w klasach 1–3. Analizie poddano następujące zagadnienia: praca nauczyciela wychowawcy, trudności w kierowaniu zespołem klasowym, metody modyfikowania zachowań uczniów i motywowania do pracy, sposoby budowania autorytetu przez nauczyciela oraz wpływ praktyki pedagogicznej na motywację do wykonywania zawodu nauczyciela.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89435 ISBN 978-83-62618-36-1
Copyright by Olga Zamecka-Zalas
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Sep 21, 2022
Mar 12, 2018
499
540
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94938
Edition name | Date |
---|---|
Nauczyciel wychowawcą – definiowanie roli nauczyciela z perspektywy studenta-praktykanta | Sep 21, 2022 |
Galkina, Tatiana W. Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Szerląg, Alicja. Red. Walasek, Stefania. Red.
Kędzior, Jolanta
Musiał, Ewa
Kosek, Agnieszka
Felchner, Andrzej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Sadowska, Edyta. Red.