Obiekt

Tytuł: About the practices that trigger SWET's reflection, that is - when CHILDREN will be in school? ; SŁOTowskie refleksje praktykami wywołane, czyli o tym, kiedy w szkole będą DZIECI?

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

About the practices that trigger SWET's reflection, that is - when CHILDREN will be in school?  
SŁOTowskie refleksje praktykami wywołane, czyli o tym, kiedy w szkole będą DZIECI?

Twórca:

Bednarkowa, Wiga

Temat i słowa kluczowe:

evaluation   learning methods   student internship   SWOT analysis   transgressions  
analiza SWOT   ewaluacja   metody nauczania   praktyki studenckie   transgresje

Abstrakt:

In the text I present a modified way of evaluating student pedagogical practices, based on one of the oldest methods of strategic analysis SWOT – Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats. I also refer to its originals – SOFT – Satisfactory, Opportunity, Fault, Threat. First of all however, I propose to use the strategy/tool SWET to make reflection on the practices and to analyze their course: what was/is Super about practice (deserves a praise)-; what was/is Wretched (deserves a scoundrel)-; what the point about Enclosure of teachers and their Transgressions. However, the main goal I set myself to write this text is – apart from explaining what SWET’s triggers reflection after practice – to encourage the introduction of Good Practice Schools, the value of which arises from the synergy of cooperation of all actors in the educational scene, Teachers of schools and kindergartens and the replacement of bureaucratic control of practices through opened evaluation of them.  

W tekście prezentuję zmodyfikowany sposób ewaluacji studenckich praktyk pedagogicznych, bazujący na jednej z najstarszych metod analizy strategicznej SWOT – Strengths (mocne strony), Weaknesses (słabości), Opportunities (szanse), Threats (zagrożenia). Odwołuję się też do jej pierwowzoru – SOFT, czyli Satisfactory (to, co wskazuje na satysfakcję, zadowolenie), Opportunity (szanse), Fault (błędy), Threat (zagrożenia). Przede wszystkim jednak proponuję, aby do wywoływania refleksji po praktykach i do analizy ich przebiegu korzystać ze strategii/narzędzia SŁOT określającego to, co na praktykach było/jest Super-, co było/jest Łajdactwem i zasługuje na Łajanie, co wskazuje na grOżące Ograniczenia pedagoga i jego Transgresje. Głównym celem, jaki sobie postawiłam, pisząc ten tekst, jest – oprócz objaśniania, na czym polega SŁOTowskie wywoływanie refleksji po praktykach – zachęta do wprowadzania do szkół Dobrych Praktyk, których wartość wypływa z synergii współpracy wszystkich aktorów sceny edukacyjnej, a zwłaszcza nauczycieli akademickichz nauczycielami szkół i przedszkoli i zastąpienie biurokratycznej kontroli praktyk ewaluacją.

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89430   ISBN 978-83-62618-36-1

DOI:

10.34616/22.19.030

Język:

pol

Powiązanie:

Praktyki pedagogiczne przestrzenią i miejscem ewaluacji kompetencji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji: koncepcje – przemiany – rozwiązania, s. 143-153

Właściciel praw:

Copyright by Wiga Bednarkowa

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

21 wrz 2022

Data dodania obiektu:

12 mar 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

133

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

154

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94933

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji