World Experience Hall as a new space for the development of therapeutic competences of students during pedagogical practice
Sala Doświadczania Świata jako nowa przestrzeń rozwijania kompetencji terapeutycznych studentów w czasie praktyk pedagogicznych
polysensory therapy
Snoezelen therapy
World Experience Center
Sala Doświadczania Świata
terapia polisensoryczna
terapia Snoezelen
The text presents a new area of student practice – the World Experience Center. In this place students develop their therapeutic and personality competences. In the room students learn about new method of working with children with disabilities – Snoezelen. The method has been operating in the world since 1970, in Poland for three years. Wrocław and Kraków are the only places where students learn about Snoezelen.
W tekście zaprezentowany został nowy obszar praktyk studenckich, jakim jest Sala Doświadczania Świata. Studenci pedagogiki mogą w tym miejscu rozwijać swoje kompetencje terapeutyczne i osobowościowe. W takich salach do terapii stosowana jest nowa metoda pracy z dziećmi z zaburzeniami – Snoezelen. Metoda od lat 70. funkcjonuje na świecie, w Polsce od trzech lat. Wrocław i Kraków stanowią jedyne miejsca, gdzie otwarta jest droga do realizacji praktyk w zakresie pracy metodą Snoezelen z dzieckiem z trudnościami w rozwoju.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89427 ISBN 978-83-62618-36-1
Copyright by Agnieszka Jędrzejowska
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Sep 21, 2022
Mar 12, 2018
452
551
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94930
Jędrzejowska, Agnieszka
Jędrzejowska, Agnieszka
Jędrzejowska, Agnieszka Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Gandecka, Kamila. Red.