School mission as an object of teachers’ reflection
Misja szkoły jako przedmiot refleksji nauczycieli
mission
reflection
school mission statements
school quality
teachers
jakość szkoły
misja
misja szkoły
nauczyciele
refleksja
In the text the term ‘the school mission’ has been connected with the term „teacher reflection”. Qualitative content analysis of interview transcripts was used to present teachers’ thinking about their school mission, and the conditions for the achievement of school purpose. The picture of contrasts emerges from teachers’ utterances: despite of high student achievement, spectacular external test scores, there is little harmony among principal and teachers, between teachers and among staff and parents.
W artykule pojęcie misji szkoły zostało powiązane z pojęciem nauczycielskiej refleksji. Zaprezentowano wypowiedzi nauczycieli gimnazjum na temat rozumienia misji szkoły, w której pracują, oraz warunków osiągania wyznaczonych celów. W świetle analizy tego materiału widać, że – mimo wysokich osiągnięć dydaktycznych uczniów, odzwierciedlonych w wynikach egzaminów zewnętrznych – nauczycielom, w codziennej pracy, brakuje poczucia jedności dążeń, wspólnoty celów oraz skutecznej komunikacji i porozumienia.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89348 ISBN 978-83-62618-31-6
Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 203-217
Copyright by Urszula Dernowska
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
May 18, 2023
Jan 24, 2018
1 424
1551
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94679
Edition name | Date |
---|---|
Misja szkoły jako przedmiot refleksji nauczycieli | May 18, 2023 |