"Emile", or about a good place
"Emil", czyli rzecz o dobrym miejscu
education utopian
freedom
Jean Jacques Rousseau
method of education
philosophy of education
filozofia wychowania
Jan Jakub Rousseau
metoda wychowawcza
utopia edukacyjna
wolność
Focusing on the analysis of the three components of educational process: a pupil, a teacher, and a method I briefly characterize Rousseau’s concept of education. My considerations are based on the uniqueness category being particularly distinguished in the description of the whole conception. I seek also links between modern thinking of education and foundations of the eighteenth-century project on education, and show duration of some utopian assumptions stated in Rousseau’s thoughts.
Skupiając się na analizie trzech elementów składowych procesu wychowawczego: wychowanku, nauczycielu, metodzie, krótko charakteryzuję koncepcję wychowawczą Jana Jakuba Rousseau. Rozważania swoje opieram na kategorii wyjątkowości jako szczególnie wyróżniającej się w opisie całej koncepcji. Poszukuję również związków pomiędzy współczesnym myśleniem o edukacji a założeniami osiemnastowiecznego projektu wychowawczego i wskazuję na ciągłość trwania niektórych utopijnych założeń obecnych w myśli Rousseau.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89294 ISBN 978-83-62618-35-4
Utopia a edukacja, T. 2, s. 124-134
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Sep 1, 2023
Jan 22, 2018
1 172
1458
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94651
Edition name | Date |
---|---|
"Emil", czyli rzecz o dobrym miejscu | Sep 1, 2023 |
Kociubiński, Jakub Bogunia, Leszek. Red.