Object

Title: Wypalenie zawodowe i poczucie sensu życia pedagogów specjalnych

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Wypalenie zawodowe i poczucie sensu życia pedagogów specjalnych

Creator:

Plichta, Piotr

Subject and Keywords:

wypalenie zawodowe   pedagogika specjalna   pedagog specjalny   sens życia   pedeutologia specjalna   stres

Abstract:

Połączenie tematyki wypalania się i odczuwanego sensu własnych działań stanowi istotę poszukiwań podjętych w tej książce i jest próbą wypełnienia istniejącej luki. Odczuwanie sensu własnego życia przez pedagogów specjalnych należy do wątków nieobecnych w badaniach nad ich funkcjonowaniem zawodowym, w tym również w kontekście syndromu wypalania się sił. Przedstawiana rozprawa poświęcona jest pedagogom specjalnym: nauczycielom i nauczyciolom-wychowawcom pracującym w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Wszyscy oni są zarówno pedagogami, jak i nauczycielami, stąd zamienne używanie w dalszych częściach pracy terminów „nauczyciele” i „pedagodzy” (w tym przypadku specjalni) jest zamierzone i odnoszące się do ich rzeczywistej sytuacji zawodowej – są pedagogami pracującymi w charakterze nauczycieli lub nauczycielami-wychowawcami internatu.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Oficyna Wydawnicza ATUT

Date issued:

2015

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89243   ISBN 978-83-7977-114-1  

Language:

pol

Rights holder:

Copyright by Piotr Plichta   Copyright by Oficyna Wydawnicza ATUT

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Feb 18, 2022

In our library since:

Jan 12, 2018

Number of object content hits:

4 560

Number of object content views in PDF format

5512

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94635

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information