Distinguished educationalists in maintaining national identity among Poles in exile after the World War II (on the example of the organization Poland School Motherland)
Pedagodzy – zasłużeni dla zachowania tożsamości narodowej Polaków na uchodźstwie po II wojnie światowej (na przykładzie organizacji Polska Macierz Szkolna)
education
educationalist
emigration
exile
family
national identity
patriotic
religion education
emigracja
pedagodzy
rodzina
tożsamość narodowa
uchodźstwo
wychowanie ojczyste
wychowanie religijne
The article presents the profiles of distinguished educationalists, who stressed the importance of national identity among Poles in exile. As a result, they contributed to maintain Polish identity in emigration families, especially to patriotic and religion education of young Polish generation.
W artykule przedstawiono sylwetki zasłużonych pedagogów, którzy na czoło swych zadań wysunęli walkę o tożsamość narodową Polaków na uchodźstwie, przyczyniając się do zachowania polskości w rodzinach emigracyjnych, a szczególnie do wychowania ojczystego i religijnego młodego pokolenia Polaków.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89191 ISBN 978-83-62618-29-3
Dom rodzinny w doświadczeniu (auto)biograficznym, s. 201-216
Copyright by Olga Zamecka-Zalas
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Aug 16, 2022
Jan 4, 2018
424
531
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94598