Games for developing selected competences of key children – reviewing literature of the subject
Gry w rozwijaniu wybranych kompetencji kluczowych dzieci – przegląd literatury przedmiotu
child education
games
gamification
key competences
edukacja dziecka
gamifikacja
gry
grywalizacja
kompetencje kluczowe
The aim of the article was to explore the area of games and gamification in children education, particularly with attention to their key competences. In this paper, the author seek to answer the following question: what is the role of games/gamification in children education process and what are the possibilities of use in this area? by method of literature (polish and foreign) review. The conclusions of the study are significant cognitive and practically. They tend to reflection on the future shape of using games in children education.
Opracowanie dotyczy problematyki gier i grywalizacji w edukacji dzieci, szczególnie w odniesieniu do rozwijania kompetencji kluczowych. Jego celem jest zaprezentowanie dotyczących tego obszaru poglądów, które są obecne w polskiej i zagranicznej literaturze przedmiotu. Wnioski z analiz mają znaczenie poznawcze i praktyczne. Stanowią refleksję nad przyszłością wykorzystywania gier w edukacji dzieci.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89115 ISBN 978-83-62618-30-9
Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 251-269
Copyright by Marta Kondracka-Szala
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
May 18, 2023
Dec 21, 2017
1 692
1853
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94505
Edition name | Date |
---|---|
Gry w rozwijaniu wybranych kompetencji kluczowych dzieci – przegląd literatury przedmiotu | May 18, 2023 |
Karkut, Daniel Gołaczyński, Jacek. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red. Turłukowski, Jarosław. Red. Karkut, Daniel. Red.