Object

Title: Significance of work with a printed book for the care-takers of the school day-care centres ; Znaczenie pracy z książką drukowaną dla podopiecznych świetlicy szkolnej

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Significance of work with a printed book for the care-takers of the school day-care centres  
Znaczenie pracy z książką drukowaną dla podopiecznych świetlicy szkolnej

Creator:

Prokosz, Małgorzata

Subject and Keywords:

book   reading books   school day-care centers   special-need child   therapy reading  
czytelnictwo   dziecko o specjalnych potrzebach   książka   świetlica szkolna   terapia przez czytanie

Description:

Tom składa się z czterech rozdziałów, które odzwierciedlającą główne wątki dyskusji nad uwarunkowaniami poznawania przez dzieci świata i swoich możliwości.

Abstract:

This article tackles the issue of research describing the decline in number of readers amongst children in Poland. The author points to the main reasons for such phenomenon, subsequently analyzing cognitive, moral and therapeutic benefits of the contact with printed books. The summary stresses some examples of good practices concerning encouraging children, also those with special educational needs, to read, i.e. feasible methods that are possible to accomplish by the tutors in the day-care school centers.  

W niniejszym opracowaniu autorka, odnosząc się do badań opisujących zmniejszanie się czytelnictwa u dzieci w Polsce, wskazuje na główne przyczyny tego zjawiska. Następnie analizuje korzyści poznawcze, moralne i terapeutyczne płynące z kontaktu z książkami drukowanymi. W końcowej części wskazuje na dobre praktyki w zachęceniu dzieci, także tych o szczególnych potrzebach, do czytania, możliwe do realizacji przez wychowawców w świetlicach szkolnych.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89114   ISBN 978-83-62618-30-9

DOI:

10.34616/22.19.056

Language:

pol

Relation:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 235-248

Rights holder:

Copyright by Małgorzata Prokosz

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

May 18, 2023

In our library since:

Dec 21, 2017

Number of object content hits:

489

Number of object content views in PDF format

549

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94504

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information