Teachers’ beliefs about learning potential of a child at early school age
Przekonania nauczycieli o potencjale uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym
child at early school age
learning potential
teachers’ beliefs
dziecko w młodszym wieku szkolnym
potencjał uczenia się
przekonania nauczycieli
One of the main factors determining the approach of teachers to development of learning potential of a child is the way of a child’s understanding and beliefs of teachers about the opportunities and ways of its development. The following study aims to present beliefs and opinions of teachers about learning potential of children at early school age and opportunities of its development, obtained by analyzing speech given by teachers during narrative interviews conducted with them within the study. Teachers’ beliefs with regard to learning potential of a child affect the way of planning and conduct of the educational process and, consequently, a change in the personalities of the students. Hence there occurs a need for verification, especially teachers’ misconceptions concerning the issue discussed within the article.
Jednym z głównych czynników wyznaczających podejście nauczycieli do rozwijania potencjału uczenia się dziecka jest sposób jego rozumienia oraz przekonania nauczycieli co do możliwości i sposobów jego rozwijania. W opracowaniu podjęto próbę przedstawienia przeświadczeń i opinii nauczycieli na temat potencjału uczenia się dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz możliwości jego rozwijania, uzyskanych na podstawie analizy wypowiedzi udzielonych przez nauczycieli w trakcie przeprowadzonych z nimi wywiadów narracyjnych. Przekonania nauczycieli w odniesieniu do potencjału uczenia się dziecka decydują o sposobie planowania i przebiegu procesu dydaktyczno-wychowawczego, a w konsekwencji o charakterze zmian w osobowościach uczniów. Stąd potrzeba weryfikacji, zwłaszcza błędnych, przekonań nauczycieli w odniesieniu do podjętej w opracowaniu kwestii.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89108 ISBN 978-83-62618-30-9
Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 159-173
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
May 18, 2023
Dec 21, 2017
615
759
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94498
Edition name | Date |
---|---|
Przekonania nauczycieli o potencjale uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym | May 18, 2023 |