Object

Title: Emotional functioning of a pre-school child in compare with school readiness ; Emocjonalność dziecka w wieku przedszkolnym a jego gotowość szkolna

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Emotional functioning of a pre-school child in compare with school readiness  
Emocjonalność dziecka w wieku przedszkolnym a jego gotowość szkolna

Creator:

Dmochowska, Halina

Subject and Keywords:

child in the early school age   child preschool   emotionality   emotions   school maturity  
emocje   emocjonalność   dojrzałość szkolna   dziecko w wieku przedszkolnym   dziecko w wieku wczesnoszkolnym

Description:

Tom składa się z czterech rozdziałów, które odzwierciedlającą główne wątki dyskusji nad uwarunkowaniami poznawania przez dzieci świata i swoich możliwości.

Abstract:

The emotions, according to children and adults, are the subject of many deliberations made by educationalists, psychologists, and the parents. In following text the problem of emotional readiness of a child in pre-school age to undertake assignments arising due to school duties is risen. The pre-school/school threshold is an immense challenge for a child. The change of a social rank from pre-schooler to pupil requires adequate level of it’s psychological and physical development – with special consideration of social and emotional aspects. The school achievements and failures of a child are mainly determine by its emotional state. The role of teachers as well as parents is to support child in this matter.  

Emocje, czy to dzieci czy dorosłych, to temat wielu rozważań zarówno pedagogów, psychologów, jak i rodziców. W tekście poruszono problem gotowości emocjonalnej dziecka w wieku przedszkolnym do podejmowania zadań wynikających z obowiązku szkolnego. Próg przedszkole – szkoła jest dla dziecka ogromnym wyzwaniem. Zmiana roli społecznej z przedszkolaka na ucznia wymaga adekwatnego poziomu rozwoju psychofizycznego, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu społeczno-emocjonalnego. Osiągnięcia szkolne dziecka, lecz też niepowodzenia, uwarunkowane są w ogromnej mierze jego stanem emocjonalnym. Rolą dorosłych – nauczycieli i rodziców – jest wspomaganie dziecka w tym zakresie.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89101   ISBN 978-83-62618-30-9

DOI:

10.34616/22.19.044

Language:

pol

Relation:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 85-99

Rights holder:

Copyright by Halina Dmochowska

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

May 18, 2023

In our library since:

Dec 20, 2017

Number of object content hits:

1 952

Number of object content views in PDF format

2081

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94489

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information