Object

Title: Theatrical education. About the formal possibilities of theatrical education at early childhood ; Edukacja teatralna. O potrzebie i formalnych możliwościach edukacji teatralnej w edukacji wczesnoszkolnej

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Theatrical education. About the formal possibilities of theatrical education at early childhood  
Edukacja teatralna. O potrzebie i formalnych możliwościach edukacji teatralnej w edukacji wczesnoszkolnej

Creator:

Janik, Agnieszka

Subject and Keywords:

child   curriculum   early childhood education   theatre   theatrical education  
dzieci   edukacja teatralna   edukacja wczesnoszkolna   podstawa programowa   teatr

Description:

Tom składa się z czterech rozdziałów, które odzwierciedlającą główne wątki dyskusji nad uwarunkowaniami poznawania przez dzieci świata i swoich możliwości.

Abstract:

The main focus of the following paper is the theatre in its educational dimension. Rised issues include theatrical education at early childhood. The first part concentrates on theatrical education characterized in light of wider concepts of aesthetic education and art education. This section also outlines the educational benefits of the impact of theatrical education on young students and some exemplification of its forms. The second part focuses on critical reflection on the last three core curriculums for early childhood in terms of formal possibilities they provide for theatrical education.  

Tematem rozważań podjętych w ramach niniejszego artykułu jest teatr w jego edukacyjnym wymiarze. Zaproponowana problematyka obejmuje zasięgiem edukację teatralną na etapie kształcenia wczesnoszkolnego. W pierwszej części artykułu poruszone zostały kwestie definiowania i umiejscowienia edukacji teatralnej w kontekście szerzej ujmowanych koncepcji wychowania estetycznego i wychowania przez sztukę. W tej części zostały również ukazane edukacyjne i wychowawcze walory oddziaływania edukacji teatralnej na uczniów klas młodszych oraz egzemplifikacje form i rodzajów jej realizacji. Drugą część artykułu poświęcono krytycznej refleksji nad trzema ostatnimi podstawami programowymi dla edukacji wczesnoszkolnej i w głównej mierze zostały w niej przedstawione wnioski dotyczące formalnych możliwości realizowania edukacji teatralnej na etapie kształcenia wczesnoszkolnego.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89099   ISBN 978-83-62618-30-9

DOI:

10.34616/22.19.042

Language:

pol

Relation:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 53-69

Rights holder:

Copyright by Agnieszka Janik

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

May 18, 2023

In our library since:

Dec 20, 2017

Number of object content hits:

1 071

Number of object content views in PDF format

1311

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94487

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information