The image of Wrocław in the perspective of ECoC Wrocław 2016. Report on a national survey research
Wizerunek Wrocławia w perspektywie ESK Wrocław 2016. Raport z ogólnopolskich badań sondażowych
Pluta, Jacek
Błaszczyk, Mateusz
Banaszak, Ewa
Kajdanek, Katarzyna
European Capital of Culture
Wrocław
social impact of ECoC
potential of urban image
brand
Europejska Stolica Kultury
Wrocław
społeczne efekty ESK
potencjał wizerunków
marka
The report presents results of survey research carried out on a representative, national sample of Poles aged 16+. The purpose of the research (carried out in March 2017) was to determine the potential of the image of the city of Wrocław in the context of cultural events of the European Capital of Culture Wrocław 2016. The interviewees were asked in details on how they assess Wrocław as the organizer of ECoC (the issues of recognition and assessment were analyzed). The interviewees were also questioned regarding their reasons to visit Wrocław (including the participation in cultural events as a main motivation to come to the city).
Raport prezentuje wyniki badań kwestionariuszowych przeprowadzonych na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie ludności Polski w wieku 16+. Celem badań zrealizowanych w marcu 2017 roku było określenie potencjału wizerunkowego Wrocławia w kontekście wydarzeń Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. Szczegółowej ocenie respondentów poddano kwestię Wrocławia jako miasta organizatora ESK Wrocław 2016, w pomiarze uwzględniono rozpoznawalność miasta w roli gospodarza ESK oraz oceny tej roli. Respondentów zapytano także o powody przyjazdu do Wrocławia w tym również te łączące się z okazją do uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych.
Instytut Socjologii Uniwersytet Wrocławski Biuro Festiwalowe IMPART 2016
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:79708
Ewaluacja Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
Copyright by Biuro Festiwalowe IMPART 2016 Copyright by Urząd Miasta Wrocławia Copyright by Uniwersytet Wrocławski
Jun 15, 2021
Sep 6, 2017
204
266
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/84160
Edition name | Date |
---|---|
Wizerunek Wrocławia w perspektywie ESK Wrocław 2016. Raport z ogólnopolskich badań sondażowych | Jun 15, 2021 |