Obiekt

Tytuł: Understanding Daily Reality in Clifford Geertz’s Interpretive Anthropology ; Rozumieć codzienność – z punktu widzenia antropologii interpretatywnej Clifforda Geertza

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Understanding Daily Reality in Clifford Geertz’s Interpretive Anthropology  
Rozumieć codzienność – z punktu widzenia antropologii interpretatywnej Clifforda Geertza

Twórca:

Lubowicka, Grażyna

Temat i słowa kluczowe:

Clifford Geertz   culture   daily reality   interpretive anthropology   symbolic system   understanding  
antropologia interpretatywna   Geertz, Clifford   codzienność   kultura   system symboliczny   rozumienie

Abstrakt:

The paper looks at the problem of understanding daily reality, which presents a challenge for the humanities, arts and social sciences today. The problem can be considered from two perspectives: first, as a problem relating to the method, interpretation, observation, study of daily reality; and second, as a problem or a question that every individual entangled in and belonging to daily reality can put to themselves, i.e. how to understand oneself in the context of one’s own daily reality? The answer to the question about possible access to daily reality is based on the assumption that that access requires understanding which is a complex mental operation performed by a researcher and susceptible of being performed by every individual. The paper discusses understanding of daily reality with reference to the ideas of contemporary cultural anthropologist Clifford Geertz. The cultural anthropology solutions Geertz proposed can both provide a methodological basis for conceptualising understanding of individuals or social groups under study, and prove useful in the individual’s reflection and deliberation on themselves.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:79625   ISBN 978-83-62618-24-8

DOI:

10.34616/22.19.187

Język:

pol

Powiązanie:

Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T.1, s. 30-43.

Właściciel praw:

Copyright by Grażyna Lubowicka

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 lip 2023

Data dodania obiektu:

17 lip 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

1 833

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

2023

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/84049

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji