The therapeutic and educational functions of a literary work in bibliotherapy research - the psychoanalytic interpretations of fairy tales by Bruno Bettelheim and interpretation of Scripture from the position of depth psychology by Anselm Grün
O funkcji terapeutycznej i wychowawczej dzieła literackiego w badaniach biblioterapeutycznych – na przykładzie psychoanalitycznych interpretacji baśni Bruno Bettelheima oraz interpretacji Pisma Świętego z pozycji psychologii głębi Anzelma Grüna
Czernianin, Halina
Czernianin, Wiktor
stories of healing
bibliotherapy
the therapeutic function of literature
a fairy tale
psychoanalytic research method
Scripture
parables
educational function of literature
przypowieści
Pismo Święte
funkcja terapeutyczna literatury
baśń
psychoanalityczna metoda badań
opowieści o uzdrowieniu
biblioterapia
funkcja wychowawcza literatury
I. Polish forerunners of literary bibliotherapy research; II. Therapeutic and educational function of a literary work; II.1. Characteristics of a therapeutic and educational literary work; III. Research method of therapeutic and educational functions of a literary work – the psychoanalytic interpretations of fairy tales; III.1. Therapeutic function method; III.2. Educational function method; IV. Interpretation of Scripture in depth psychology by Anselm Grün; IV.1. The method of interpretation; IV.1.1. The therapeutic biblical stories of healings in depth psychology interpretation; IV.1.2. The educational function of the biblical parable in depth psychology interpretation; V. Summary.
I. Polscy prekursorzy literackich badań biblioterapeutycznych; II. Funkcja terapeutyczna i wychowawcza utworu literackiego; II.1. Określenia cech dzieła literackiego przenoszącego wartości terapeutyczne i wychowawcze; III. Metoda badań funkcji terapeutycznej i funkcji wychowawczej utworu literackiego na przykładzie psychoanalitycznej interpretacji baśni; III.1. Sposób działania funkcji terapeutycznej; III.2. Sposób działania funkcji wychowawczej; IV. Pismo Święte w interpretacji psychologii głębi o. Anzelma Grüna; IV.1. Metoda interpretacji; IV.1.1. Funkcja terapeutyczna biblijnych opowieści o uzdrowieniach w interpretacji z pozycji psychologii głębi; IV.1.2. Funkcja wychowawcza biblijnych przypowieści w interpretacji z pozycji psychologii głębi; V. Zakończenie.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78884 ISSN 2084-1353
Attribution, Non-Commercial, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych
Creative Commons - Attribution, Non-Commercial, NoDerivatives (CC BY-NC-ND 4.0)
click here to follow the link
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych (CC BY-NC-ND 4.0)
click here to follow the link
Copyright by Department of Psychology, Faculty of Historical and Pedagogical Sciences, University of Wrocław Copyright by Instytut Psychologii, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, Uniwersytet Wrocławski
Sep 12, 2022
Feb 18, 2017
3 235
4564
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/81812
Sousa, Carla Czernianin, Wiktor. Red.
Chatzipentidis, Kiriakos Czernianin, Halina Czernianin, Wiktor Czernianin, Wiktor. Red.
Chatzipentidis, Kiriakos Czernianin, Wiktor Czernianin, Wiktor. Red.
Czernianin, Halina Czernianin, Wiktor Czernianin, Wiktor. Red.
Dalla Valle, Marco Czernianin, Wiktor. Red.
Szulc, Wita. Red. Czernianin, Wiktor. Red. Borecka-Biernat, Danuta. Rec. Szczupał, Bernadeta. Rec.
Halatyn, Halina Czernianin, Wiktor. Red.