Obiekt

Tytuł: Education under pressure, that is, 21st century childhood ; Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Education under pressure, that is, 21st century childhood  
Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku

Twórca:

Kiełb-Grabarczyk, Dorota

Temat i słowa kluczowe:

family   education   upbringing   childhood  
rodzice   edukacja   wychowanie   dzieciństwo

Opis:

Family in the media and pedagogical practice  

Rodzina w mediach i praktyce pedagogicznej

Abstrakt:

The family is the place where the child comes into the world, where his basic needs are satisfied, both physiological and psychological. The family environment is the process of human education. Family performs many functions influencing the educational process, it can be seen as a system of interrelated parts, between which there are different relationships and interactions. A way to fulfill the educational function of the family and the consequent effects on child’s interactions depend largely on the attitudes of the father and the mother to thechild. Giving one’s child the right to freedom of his age these days leaves a lot to be desired.An interesting, yet disturbing picture of childhood is drawn, the image of a generationoverly controlled and supervised. We have had overweight children, myopia, children who are sick and suffering from overweight. Targeting children is based on imposing his own will or forcing a particular procedure, but is that the education we want?  

Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba tylko stworzyć mu możliwości ich maksymalnego rozwoju. Pomagając dziecku dojść do wspaniałej przyszłości uzdolnieni rodzice wzbogacają nie tylko świat dziecka, ale także swój własny. Naukową podstawą wczesnodziecięcej edukacji są liczne wyniki badań, potwierdzające tworzenie się połączeń nerwowych na skutek nowych doświadczeń i odpowiedniej stymulacji. Wiadomo też, że im młodszy mózg, tym bardziej jest chłonny. Zarówno nadmiar, jak i niedobór bodźców może być dla dziecka szkodliwy.

Miejsce wydania:

Wrocław   Jelenia Góra

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Albański, Leszek. Red.

Data wydania:

2013

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:69869   ISSN 2082-9019   e-ISSN 2300-5866

DOI:

10.23734/wwr20132.317.329

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 8 (2013), s. 317-329

Powiązana publikacja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Dorota Kiełb-Grabarczyk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

28 mar 2022

Data dodania obiektu:

2 gru 2015

Liczba wyświetleń treści obiektu:

5 016

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

6170

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/71533

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji