Modification of the function of preschool in children’s position in the family
Modyfikacja funkcji przedszkola wobec sytuacji rodzinnej dziecka
nursery school
playschool
child
family
development
dziecko
przedszkole
wspomaganie rozwoju dziecka
rodzina
Family in the media and pedagogical practice
Rodzina w mediach i praktyce pedagogicznej
Article relates to changes of the reality around us. Alterations include all aspects of social life, especially education, which cincludes education of small children. The function of preschool is modifying. This evolution affects duties of preschool to children as well as parents. Currently the major function is supporting the child’s development. It is consistent with the subjective nature of contemporary education. Furthermore, educational and didactic activity of pre–school teachers, which accounts for this kind of function, should contribute to creating favourable conditions to give equal opportunity for education of children who are on the threshold of primary school.
Treść artykułu dotyczy zmian zachodzących w otaczającej człowieka rzeczywistości. Zmiany obejmują wszystkie dziedziny życia społecznego, a więc również edukację, w tym edukację małego dziecka. Znajdują swoje odbicie między innymi w modyfikacji funkcji przedszkola pełnionych zarówno wobec dziecka, jak i rodziców. Obecnie na plan pierwszy wysuwa się funkcja określana jako dążenie do wspomagania rozwoju dziecka. Pozostaje ona w zgodzie z podmiotowym charakterem współczesnego wychowania. Działania wychowawczo-dydaktyczne nauczyciela przedszkola, uwzględniające tę funkcję, przyczynić się powinny do tworzenia warunków sprzyjających wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci znajdujących się u progu szkoły.
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
journal
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:69862 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 8 (2013) ; s. 227-238.
Wychowanie w Rodzinie, T. 8 (2013), s. 227-238
Copyright by Halina Dmochowska
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 28, 2022
Dec 2, 2015
327
367
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/71526
Edition name | Date |
---|---|
Modyfikacja funkcji przedszkola wobec sytuacji rodzinnej dziecka | Mar 28, 2022 |
Barłóg, Krystyna
Kiełb-Starczewska, Ewa Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.
Piecuch, Ewelina Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Ferenz, Krystyna. Red. Kowalska, Ewa. Red.
Vietienė, Inesa Malinauskienė, Daiva Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
Piecuch, Ewelina Piwowarczyk, Mirosław. Red. Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.