Kształtowanie się poczucia własnej wartości u dzieci z trudnościami rozwojowymi
Formation of self-esteem in children with developmental difficulties
child
self-esteem
development
developmental difficulties
education
dziecko
poczucie własnej wartości
rozwój
trudności w rozwoju
edukacja
The general picture of children’s self-esteem may be due to the failures experienced in organized activities or free play of children. The lack of partial or complete realization of demands directed by the teacher or peers often resulted in lowered mood and withdrawal. This represents an important conclusion for those responsible for organizing the educational process in institutions, especially inclusive groups, where it is necessary to take into account the capabilities and limitations of children with developmental difficulties.
Brak poczucia własnej wartości u dzieci może wynikać z niepowodzeń doświadczanych na zajęciach zorganizowanych czy w swobodnej zabawie dzieci. Brak częściowej lub całkowitej realizacji wymagań kierowanych od nauczyciela czy rówieśników powodował często u niektórych jednostek obniżenie nastroju i wycofanie. Stanowi to ważny wniosek dla osób odpowiedzialnych za organizowanie procesu edukacyjnego w placówkach, szczególnie w grupach integracyjnych, gdzie konieczne jest uwzględnianie możliwości i ograniczeń dzieci z trudnościami rozwojowymi.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:136398 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)
Wydawnictwo Naukowe EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Aug 10, 2023
Feb 3, 2023
106
115
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/146178
Edition name | Date |
---|---|
Kształtowanie się poczucia własnej wartości u dzieci z trudnościami rozwojowymi | Aug 10, 2023 |