Object

Title: Kilka propozycji nieszablonowych działań na lekcjach historii - refleksje praktyka

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Kilka propozycji nieszablonowych działań na lekcjach historii - refleksje praktyka

Alternative title:

A few proposals of unconventional activities during history lessons – remarks of a Opracticing teacher

Group publication title:

Edukacja Kultura Społeczeństwo

Creator:

Mroczek, Grzegorz

Subject and Keywords:

współczesna edukacja   tekst źródłowy   sztuka zadawania pytań   uczeń w centrum   myślenie obrazowe   aplikacje internetowe

Abstract:

Uczniowie po okresie pandemii powrócili do szkół. Czas nauczania zdalneg onie tylko doprowadził do licznych zmian w metodyce nauczania historii, ale również wpłynął na możliwości poznawcze uczniów, ich zdolność do koncentracji i motywację do systematycznego zdobywania wiedzy. W związku z tym nauczyciele musieli zacząć uczyć w taki sposób, by dzieci ich nie tylko słuchały, ale przede wszystkim chciały same poszerzać posiadany zasób wiedzy. Najważniejszym krokiem wyjścia w kierunku uczniów stało się zrozumienie świata, w którym żyją, a w związku z tym wykorzystywanie narzędzi i metod pracy, które uczyniłyby edukację skierowaną na ucznia, a nie na nauczyciela.Najważniejszą umiejętnością stało się przekonanie uczniów, by nie bali się zadawać pytań. Poza tym dziś koniecznością stało się sięganie przez nauczyciela po rozwiązania niestandardowe, zaskakujące dla ucznia, ale również mu bliskie – myślenie obrazowe czy korzystanie z aplikacji i portali internetowych. Wszystko jednak zaczyna się od pomysłuna nieszablonową lekcję

Place of publishing:

Wroclaw

Date issued:

2022

Resource Type:

tekst

Detailed Type:

artykuł

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:136309

DOI:

doi:10.34616/eks.2022.3.1.197.206

Is part of:

click here to follow the link

Access rights:

Uznanie autorstwa, Bez utworów zależnych

License:

Creative Commons - Uznanie autorstwa, Bez utworów zależnych (CC BY-ND 4.0)   click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny

Autor opisu:

AZ

Object collections:

Last modified:

May 29, 2023

In our library since:

Jan 30, 2023

Number of object content hits:

17

Number of object content views in PDF format

22

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/145930

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information