Codzienność nauczycieli i uczniów w klasie wielokulturowej
Everyday life of teachers and students in a multicultural classroom
teacher
student
multiculturalism
interculturalism
culture
intercultural/multicultural education
individualization
nauczyciel
uczeń
wielokulturowość
międzykulturowość
kultura
edukacja międzykulturowa/wielokulturowa
indywidualizacja
The article presents the analysis of everyday relations and mutual expectations concerning the functioning of teachers and students in a multicultural classroom. On the basis of the discussed issues of multiculturalism and multicultural education, the author seeks answers to questions concerning the teacher’s and class’s preparation for accepting students from different cultures, the possibilities of helping students in adapting to new cultural conditions and integrating with peers, as well as ways of helping a foreign student to achieve success at school.
Artykuł przedstawia analizę codziennych relacji i wzajemnych oczekiwań dotyczących funkcjonowania nauczyciela i uczniów w warunkach klasy wielokulturowej. Na podstawie omawianej problematyki wielokulturowości i edukacji wielokulturowej autorka poszukuje odpowiedzi na pytania dotyczące przygotowania (się) nauczyciela i klasy na przyjęcie ucznia z innej kultury, możliwości pomocy uczniowi w zaadoptowaniu się do nowych warunków kulturowych i integracji z rówieśnikami oraz sposobów pomocy uczniowi cudzoziemskiemu w osiąganiu sukcesów w szkole.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:135558 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 27 (2022/2)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 14, 2022
Nov 9, 2022
56
65
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/145277
Edition name | Date |
---|---|
Codzienność nauczycieli i uczniów w klasie wielokulturowej | Nov 14, 2022 |