Polityczne uwarunkowania trwania systemu klasowo-lekcyjnego w szkolnictwie publicznym
Political conditions of duration classroom system in public education
educational policy
class-lesson system
public education
didactics
school violence
polityka oświatowa
system klasowo-lekcyjny
szkolnictwo publiczne
The subject of the analysis is the centralized system of managing, supervising, and reforming school education prevailing in contemporary Poland. The author points out the issue of simulating the processes of decentralization and democratization of the education of children and adolescents in public education by the governments of the years 1993-2020. This disenables teachers to forsake behavioral, doctrinal, closed education, in favor of open, constructivist didactics which changes the restrictive class-lesson system.
Przedmiotem analizy jest panujący we współczesnej Polsce centralistyczny system zarządzania, nadzoru i reformowania edukacji szkolnej. Autor wskazuje na kwestię pozorowania przez rządy lat 1993-2020 procesów decentralizacji, demokratyzacji kształcenia dzieci i młodzieży w szkolnictwie publicznym. Uniemożliwia to rezygnację nauczycieli z edukacji behawioralnej, doktrynalnej, zamkniętej na rzecz dydaktyki konstruktywistycznej, otwartej i zmieniającej system klasowo-lekcyjnego gorsetu.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133906 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 26 (1/2022)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Na tych samych warunkach (CC BY-NC-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 17, 2022
Jun 1, 2022
104
115
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/144456
Edition name | Date |
---|---|
Polityczne uwarunkowania trwania systemu klasowo-lekcyjnego w szkolnictwie publicznym | Nov 17, 2022 |
Babińska-Górecka, Renata. Red. Jabłoński, Mariusz. Red.
Korczak, Jerzy Red.
Olszewski, Leon (1940- ). Red.
Kahl, Edyta Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
Jabłoński, Mariusz. Red.