Obiekt

Tytuł: The Impact of the Environment on the Choice of Higher Educational Institutions by School-Leavers from National Minority Schools ; Вплив середовища на вибір закладу освіти випускниками шкіл із мовою викладання національних меншин

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The Impact of the Environment on the Choice of Higher Educational Institutions by School-Leavers from National Minority Schools   Вплив середовища на вибір закладу освіти випускниками шкіл із мовою викладання національних меншин

Tytuł publikacji grupowej:

Rozwój polskiej i ukraińskiej teorii i praktyki pedagogicznej na przestrzeni XIX–XXI wieku T.9   Розвиток польської та українськоїосвіти і педагогічної думки (ХІХ–ХХІ ст.) Т. 9

Twórca:

Горук, Наталія

Temat i słowa kluczowe:

graduates   higher education   national minorities   environment

Abstrakt:

The article deals with the issue of school-leavers choice of prospective higher education institutions in the territories of close proximity to borders with the EU. Living in border regions with significant influence of neighboring countries on the development of the mentality and culture of the regions, growing number of migration processes within the European Union, economical instability, and the peculiar features of the microenvironment (family, friends, local communities) are those influential factors that help graduates to build their life strategies and choose future education. Our survey showed that there is a difference in the choice of higher education regarding the language spoken by students at home, higher education of at least one parent, and gender. The nationality declared by the respondents was a factor in the choice of the educational institution: Ukrainians were more likely to indicate the choice of the Ukrainian universities, while students-national minorities were mostly choosing the study abroad. It is argued that school environment, as an important tool for shaping the well-being of future generations, should become a significant aspect in developing students’ consciousness and behavior in order to form certain qualities, beliefs, and spiritual orientations related to civic and national values.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2021

Typ zasobu:

text  
tekst

Szczegółowy typ zasobu:

chapter  
rozdział

Format:

pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133285

DOI:

10.34616/22.22.426

Język:

ukr

Język streszczenia:

eng

Powiązanie:

Rozwój polskiej i ukraińskiej teorii i praktyki pedagogicznej na przestrzeni XIX–XXI wieku T. 9, s. 163-176

Prawa dostępu:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

Licencja:

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)

Właściciel praw:

Copyright by Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Autor opisu:

B.Z.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

15 cze 2023

Data dodania obiektu:

12 sty 2022

Liczba wyświetleń treści obiektu:

83

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

89

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/143873

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji