Obiekt

Tytuł: Geographic Location as a Context for Education Research. George Z.F. Bereday’s Methodological Determinants of Comparative Studies in Education ; Lokalizacja geograficzna jako kontekst badań pedagogicznych. Metodologiczne uwarunkowania komparatystyki edukacyjnej w ujęciu George’a Z.F. Beredaya

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Geographic Location as a Context for Education Research. George Z.F. Bereday’s Methodological Determinants of Comparative Studies in Education  
Lokalizacja geograficzna jako kontekst badań pedagogicznych. Metodologiczne uwarunkowania komparatystyki edukacyjnej w ujęciu George’a Z.F. Beredaya

Tytuł publikacji grupowej:

Rozwój polskiej i ukraińskiej teorii i praktyki pedagogicznej na przestrzeni XIX–XXI wieku T.9   Розвиток польської та українськоїосвіти і педагогічної думки (ХІХ–ХХІ ст.) Т. 9

Twórca:

Wojniak, Justyna

ORCID:

0000-0002-6158-1115

Temat i słowa kluczowe:

comparative education   methodology   educational facts   political geography

Abstrakt:

The paper analyses the figure and the achievements of George Zygmunt Fijałkowski-Bereday (1920–1983), an educational comparativist of Polish origin, professor at Columbia University in New York. In his scientific work Bereday was concentrated on the issues of methodology of comparative research in education, which resulted in a scientific study titled Comparative Method in Education first published in 1964. One of main areas of Bereday’s interest in this field was the pursuit of identifying a field of science in which comparative research in education would find its solid roots. Analysis of the specifics of the subject of these studies and their socio-cultural context allowed the author to formulate the conclusion that political geography should be such a “parent” discipline for educational comparative studies. The aim of this study is to reconstruct Bereday’s research approach, based on the analysis of documents: archival materials as well as his works concerning the methodological aspects of comparative research in pedagogy that still are little-known in his country of origin, as well as the aims Bereday attributed to the research in this field

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2021

Typ zasobu:

text  
tekst

Szczegółowy typ zasobu:

chapter  
rozdział

Format:

pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133269

DOI:

10.34616/22.21.416

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Powiązanie:

Rozwój polskiej i ukraińskiej teorii i praktyki pedagogicznej na przestrzeni XIX–XXI wieku T. 9, s.9-22

Prawa dostępu:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

Licencja:

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)

Właściciel praw:

Copyright by Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Autor opisu:

B.Z.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 cze 2023

Data dodania obiektu:

11 sty 2022

Liczba wyświetleń treści obiektu:

106

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

114

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/143861

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji