Object

Title: Życzliwość, jako istotny element edukacji społeczno-emocjonalnej na terenie szkoły: tłumaczenie i walidacja polskiej wersji szkolnej skali życzliwości (School Kindness Scale) – badania wstępne

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Życzliwość, jako istotny element edukacji społeczno-emocjonalnej na terenie szkoły: tłumaczenie i walidacja polskiej wersji szkolnej skali życzliwości (School Kindness Scale) – badania wstępne

Alternative title:

Kindness as an important element of social emotional education at school: translation and initial validation of the Polish verison of the school kindess scale-a preliminary study

Creator:

Szafran, Joanna   Cwojdzińska, Anna

ORCID:

0000-0001-5646-7118   0000-0003-4877-6134

Subject and Keywords:

kindness   social emotional learning (SEL)   pro-social attitudes   school   School Kindness Scale  
życzliwość   społeczno-emocjonalne uczenie się (SEL)   postawa prospołeczna   szkoła   Szkolna Skala Życzliwości

Abstract:

The article highlights the need to shape students’ socio-emotional skills andrecognizes kindness as the foundation necessary to build these competencies. A questionnaire may be used to recognize the involvement of the school community in the formation of benevolent attitudes and produce the School Kindness Scale  

W artykule zwrócono uwagę na potrzebę kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów, traktując życzliwość jako fundament niezbędny do budowy owych umiejętności. Narzędziem służącym rozpoznaniu zaangażowania środowiska szkolnego w formowanie życzliwych postaw jest Szkolna Skala Życzliwości.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydawnictwo Naukowe EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska

Date issued:

2021

Detailed Type:

article  
artykuł

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133567   ISSN 2082-9019   e-ISSN 2300-5866

DOI:

10.34616/wwr.2021.2.219.237

Source:

Pdg P 343

Language:

eng

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 25 (2/2021)

Is referenced by:

click here to follow the link

Access rights:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

License:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

z.m

Object collections:

Last modified:

Nov 18, 2022

In our library since:

Mar 4, 2022

Number of object content hits:

48

Number of object content views in PDF format

58

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142850

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information