Object

Title: The ways of supporting motivation to learn in alternative modelof education – the perspective of parents of students at a younger school age ; Sposoby wspierania motywacji do uczenia się w alternatywnym modelu edukacji – perspektywa rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym

PLMET:

click here to follow the link

Title:

The ways of supporting motivation to learn in alternative modelof education – the perspective of parents of students at a younger school age  
Sposoby wspierania motywacji do uczenia się w alternatywnym modelu edukacji – perspektywa rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym

Creator:

Makarewicz, Marta

ORCID:

motivation   0000-0002-0507-6595

Subject and Keywords:

motivation to learn   motivating to learn   selft-determination theory   parents   early school education  
motywacja   motywacja do uczenia się   motywowanie do nauki   teoria autodeterminacji   rodzice   edukacja wczesnoszkolna

Abstract:

The issue of motivation is still relevant and gain importance, especially in the context of education and the learning process. Human actions cannot exist without motivation – a state, disposition or factor that makes us choose, continue and complete the activities and tasks. The family environment is one of the most important places for young people, where we can easily find conditions responsible for a high level of motivation tolearn. Parents’ experiences in motivating their children to learn show us the important role of adults in the process of children education.  

Problematyka motywacji jest wciąż aktualna i z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu, zwłaszcza w kontekście edukacji i procesu uczenia się. Ludzkie działania nie mają szans na zaistnienie bez motywacji – stanu, dyspozycji bądź czynnika, który sprawia, że podejmujemy, realizujemy oraz kończymy określone przez nas czynności i zadania. Środowisko rodzinne należy do najważniejszych miejsc kształtujących młodych ludzi, gdzie bez trudu możemy odnaleźć warunki sprzyjające wysokiemu poziomowi motywacji do uczenia się. Doświadczenia rodziców w zakresie motywowania dzieci do nauki ukazują nam istotną rolę opiekunów w procesie ich edukacji.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydawnictwo Naukowe EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska

Date issued:

2021

Detailed Type:

article  
artykuł

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133663   ISSN 2082-9019   e-ISSN 2300-5866

DOI:

10.34616/wwr.2021.1.253.272

Source:

Pdg P 343

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T.24 (1/2021)

Is referenced by:

click here to follow the link

Access rights:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

License:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

B.Z.

Object collections:

Last modified:

Mar 28, 2022

In our library since:

Mar 25, 2022

Number of object content hits:

118

Number of object content views in PDF format

126

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142831

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information