Object

Title: Styles of upbringing of professional foster parents ; Style wychowania zawodowych rodziców zastępczych

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Styles of upbringing of professional foster parents  
Style wychowania zawodowych rodziców zastępczych

Creator:

Basiaga, Jan

ORCID:

0000-0002-4472-3214

Subject and Keywords:

professional foster families   family emergency services   styles of upbringingin a family  
zawodowe rodziny zastępcze   pogotowie rodzinne   style wychowania w rodzinie

Abstract:

Researchers dealing with the issue of foster parenting agree in defining thefactors influencing the quality of the foster parent’s tasks. In this context, significant importance is attached to the foster parents’ upbringing styles (Berrick and Skivenes, 2012; Buehler, Rhodes, Orme, Cuddeback, 2006; Orme et al., 2004). In most cases, experiences in children who have been taken into care are characterized by difficulties that involvevarious forms of neglect or abuse. These experiences often lead to emotional, developmental, and behavioural problems of children, which require foster parents to have, above all,the ability to create a stable, safe, and predictable educational environment and to adapt theparenting style to the needs of children taken into care (Crum, 2010; Moore, McDonald,Cronbaugh-Auld, 2016).  

Badacze podejmujący problematykę rodzicielstwa zastępczego są zgodni w definiowaniu czynników wpływających na jakość realizacji zadań rodzica zastępczego. W tym kontekście istotne znaczenie przypisuje się stylom wychowania stosowanym przez rodziców zastępczych (Berrick, Skivenes, 2012; Buehler, Rhodes, Orme, Cuddeback, 2006; Orme i in., 2004). W większości przypadków dzieci przyjęte pod opiekę są po trudnych przeżyciach, które wynikały z różnych form zaniedbywania lub znęcania. Doświadczenia te często prowadzą u dzieci do problemów emocjonalnych, rozwojowych oraz związanych z zachowaniem i wymagają od rodziców zastępczych przede wszystkim umiejętności stworzenia stabilnego, bezpiecznego i przewidywalnego środowiska wychowawczego oraz dostosowania stylu wychowania do potrzeb podopiecznych (Crum, 2010; Moore, McDonald, Cronbaugh-Auld, 2016)

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska

Date issued:

2020

Detailed Type:

article  
artykuł

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133299   ISSN 2082-9019   e-ISSN 2300-5866

DOI:

10.34616/wwr.2020.2.099.119

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 23 (2/2020)

Is referenced by:

click here to follow the link

Access rights:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

License:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

B.Z.

Object collections:

Last modified:

Mar 28, 2022

In our library since:

Jan 14, 2022

Number of object content hits:

244

Number of object content views in PDF format

255

All available object's versions:

https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142803

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information