history education
historical thinking
inquiry-based historical learning
history lessons
European history
multiethnic societies
historical narratives
school essays
argumentative essays
Internet in education
civic on-line reasoning
edukacja historyczna
myślenie historyczne
materiały dydaktyczne
dydaktyka historii
historia Europy
społeczeństwa wieloetniczne
narracje historyczne
wypracowania szkolne
wiarygodność informacji
Internet w edukacji
The book is an introduction to writing argumentative essays in history at school. It guides pupils and teachers through the stages of formulating thesis and arguments, assessment of sources (including internet-based sources), structuring the narrative, polishing vocabulary and style and re-using the sources in various contexts. It is based on the research findings of Chauncey Monte-Sano and Jeffrey Nokes. It has been developed within the research project "Cohesion building of multiethnic societies in 10th-21st c. and thus is thematically related to the history of multiethnic societies, predominantly Medieval and most often from the borderland areas of the European continent, but also in connection to contemporary times and local history.
Praca jest przewodnikiem w nauce tworzenia szkolnych wypracowań z zakresu historii. Prowadzi ucznia i nauczyciela przez kolejne etapy kształtowania umiejętności formułowania tezy, oceny materiałów źródłowych (w tym internetowych), doboru argumentów, ich porządkowania i konstruowania narracji, pracy nad językiem i sposobem pisania, a także wielokrotnego i różnorodnego wykorzystania tych samych materiałów źródłowych. Opiera się na koncepcjach amerykańskich badaczy, takich jak Chauncey Monte-Sano i Jeffrey Nokes. Powstała w ramach projektu „Budowa spójności społeczeństw wieloetnicznych w X-XXI wieku”, więc tematycznie odnosi się do historii wieloetnicznych społeczeństw, głównie z obrzeży kontynentu europejskiego, najczęściej w okresie średniowiecza, ale takżew związku z czasami współczesnymi i historią lokalną.
Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny click here to follow the link
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:116690 ISBN 978-83-955113-3-2 (druk) ISBN 978-83-955113-4-9 (online)
The publication is available to the public to a limited extent
Publikacja jest dostępna publicznie w ograniczonym zakresie
Aug 31, 2022
Oct 21, 2020
534
114
426
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/127560
Edition name | Date |
---|---|
Pisząc o wieloetniczności | Aug 31, 2022 |