Peer tutoring as an opportunity to develop empathy in children in integration groups
Tutoring rówieśniczy szansą na rozwijanie empatii u dzieci w grupach integracyjnych
peer tutoring
peer group
empathy
tutoring rówieśniczy
grupa rówieśnicza
empatia
The text presents the phenomenon of peer tutoring in integration groups. This issue will be discussed on the example of groups attended by children with Down syndrome. Cooperation between parents of children with this disorder and the government city of the city of Wrocław, resulted in the creation of integration departments with homogeneous disability in 2009. Commonly, various disabilities still prevail in integration groups.
Tekst przedstawia wartość rówieśniczych grup integracyjnych dla kształtowania empatii u dzieci w wieku przedszkolnym, zarówno tych w normie rozwojowej, jak i tych z zaburzeniami w rozwoju. Zagadnienie tutoringu rówieśniczego omówione będzie na przykładzie grupy, w której obserwowano dzieci z zespołem Downa. Współpraca między rodzicami dzieci z tym zaburzeniem a władzami miasta Wrocławia zaowocowała w 2009 roku utworzeniem oddziałów integracyjnych z homogeniczną niepełnosprawnością. Powszechnie w grupach integracyjnych nadal dominuje praktyka łączenia dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Celem artykułu jest wskazanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak ważny dla kształtowania empatii u dzieci jest tutoring rówieśniczy.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
journal
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109391 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
doi:10.34616/wwr.2018.3.189.198
Wychowanie w Rodzinie, T. 19 (3/2018)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 3.0)
click here to follow the link
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 3.0)
click here to follow the link
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 28, 2022
Jul 1, 2020
193
201
https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/115865
Edition name | Date |
---|---|
Tutoring rówieśniczy szansą na rozwijanie empatii u dzieci w grupach integracyjnych | Mar 28, 2022 |
Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Sadowska, Edyta. Red.
Dąbrowski, Szymon