TY - GEN A1 - Wiśniewska, Dorota N2 - W artykule porównuję podręczniki papierowe i cyfrowe pod względem ich funkcjonalności podczas zajęć szkolnych oraz w ramach samokształcenia. Wnioski wysuwam na podstawie analizy wydanych w ostatnich latach podręczników do historii dla uczniów liceów ogólnokształcących i techników oraz zasobów cyfrowych Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej Ministerstwa Edukacji i Nauki. Skupiam się przede wszystkim na: budowie i objętości podręczników, sposobach realizacji materiału, nawigacji i wyszukiwaniu informacji, aktywizacji uczniów, dostępności i zasięgu odbiorców oraz przyswajaniu treści z papieru i ekranu. Zachęcam do wykorzystywania potencjału obu typów podręczników oraz włączania uczniów w proces planowania kształcenia. L1 - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/Content/136303/PDF/06_D_Wisniewska_Papierowy_i_elektroniczny_O_potencjale_dwoch_typow_podrecznikow_do_nauki_historii.pdf CY - Wroclaw L2 - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/Content/136303 PY - 2022 KW - podręcznik papierowy KW - podreęcznik elektroniczny KW - multimedia KW - cyfrowa szkoła KW - zdalne, hybrydowe i stacjonarne nauczanie T1 - Papierowy i elektroniczny. O potencjale dwóch typów podręczników do nauki historii UR - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/edition/136303 ER -