TY - GEN A1 - Szerląg, Alicja PB - Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego N2 - Z uwagi na wielokulturową specyfikę Wileńszczyzny przedmiot badawczej eksploracji zorientowano na odczytanie międzykulturowości w przestrzeni wileńskiego pogranicza kultur, przez pryzmat pedagogicznego studium codzienności młodego pokolenia Polaków. Owo odczytanie międzykulturowości jest istotne z kilku względów. Pozwoli mianowicie wskazać na specyfikę funkcjonowania Polaków w społeczeństwie Litwy zróżnicowanym narodowo, wykazać przestrzenie (nie)porozumienia i możliwości budowania międzykulturowej wspólnoty, określić wielokulturową codzienność młodego pokolenia Polaków oraz ich rodzin w kontekście ich poczucia narodowej przynależności oraz obywatelskości, a także – wskazać na uwarunkowania procesu konstruowania tożsamości młodego pokolenia Polaków na wileńskim pograniczu kultur oraz na jej specyfikę (ze szczególnym uwzględnieniem ich (auto)identyfikacyjnych odniesień), aby w efekcie określić jego międzykulturowy potencjał oraz międzykulturową orientację L1 - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/Content/124416/PDF/Alicja_Szerlag_Miedzykulturowosc_w_przestrzeni_wilenskiego_pogranicza_kultur%20(1).pdf CY - Wrocław L2 - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/Content/124416 PY - 2021 KW - międzykulturowość KW - bezpieczeństwo kulturowe KW - pogranicze KW - Wilno KW - Wileńszczyzna T1 - Międzykulturowość w przestrzeni wileńskiego pogranicza kultur. Pedagogiczne studium codzienności młodego pokolenia Polaków UR - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/edition/124416 ER -