@misc{Mroczek_Grzegorz_Kilka_2022, author={Mroczek, Grzegorz}, copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny}, address={Wroclaw}, howpublished={online}, year={2022}, abstract={Uczniowie po okresie pandemii powrócili do szkół. Czas nauczania zdalneg onie tylko doprowadził do licznych zmian w metodyce nauczania historii, ale również wpłynął na możliwości poznawcze uczniów, ich zdolność do koncentracji i motywację do systematycznego zdobywania wiedzy. W związku z tym nauczyciele musieli zacząć uczyć w taki sposób, by dzieci ich nie tylko słuchały, ale przede wszystkim chciały same poszerzać posiadany zasób wiedzy. Najważniejszym krokiem wyjścia w kierunku uczniów stało się zrozumienie świata, w którym żyją, a w związku z tym wykorzystywanie narzędzi i metod pracy, które uczyniłyby edukację skierowaną na ucznia, a nie na nauczyciela.Najważniejszą umiejętnością stało się przekonanie uczniów, by nie bali się zadawać pytań. Poza tym dziś koniecznością stało się sięganie przez nauczyciela po rozwiązania niestandardowe, zaskakujące dla ucznia, ale również mu bliskie – myślenie obrazowe czy korzystanie z aplikacji i portali internetowych. Wszystko jednak zaczyna się od pomysłuna nieszablonową lekcję}, title={Kilka propozycji nieszablonowych działań na lekcjach historii - refleksje praktyka}, type={tekst}, keywords={współczesna edukacja, tekst źródłowy, sztuka zadawania pytań, uczeń w centrum, myślenie obrazowe, aplikacje internetowe}, }