@misc{Baran_Aleksandra_Uczeń_2022, author={Baran, Aleksandra and Gnat, Marcin and Ausz, Mariusz}, copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny}, address={Wroclaw}, howpublished={online}, year={2022}, abstract={Inspirację do napisania artykułu stanowiły problemy wywołane przejściem na edukację zdalną przez placówki oświatowe. Szkoły od wielu lat zwracają uwagę na negatywne aspekty związane z użytkowaniem Internetu; dostęp do pornografii, uzależnienie od mediów społecznościowych, syndrom FOMO, cyberprzemoc, phishing, deepfake,fake, itp. Cyberprzestrzeń stała się częścią życia dzieci i nastolatków, dlatego nauczyciele powinni przygotować najmłodszych do korzystania z sieci w sposób, który będzie stymulował rozwój. W dobie cyfryzacji program nauczania musi zostać wzbogacony o zagadnienia takie jak weryfikacja fake newsów, posługiwanie się aplikacjami mobilnymi, bycie e-obywatelem, e-wolontariat czy uzyskiwanie i selekcjonowanie informacji naukowych ze stron internetowych. Kształcenie w powyższych obszarach może sprawić, że wychowankowie zaczną postrzegać szkołę jako miejsce nowoczesne, będące w stanie wyposażyć ich zarówno w treści teoretyczne, jak i praktyczne pozwalające na łatwiejsze wkroczenie w dorosłość}, title={Uczeń w wirtualnej rzeczywistości}, type={tekst}, keywords={uczeń w cyberprzestrzeni, edukacja, Internet, korzyści i zagrożenia z sieci, wyzwania współczesnej edukacji}, }