@misc{Wiśniewska_Dorota_Papierowy_2022, author={Wiśniewska, Dorota}, copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny}, address={Wroclaw}, howpublished={online}, year={2022}, abstract={W artykule porównuję podręczniki papierowe i cyfrowe pod względem ich funkcjonalności podczas zajęć szkolnych oraz w ramach samokształcenia. Wnioski wysuwam na podstawie analizy wydanych w ostatnich latach podręczników do historii dla uczniów liceów ogólnokształcących i techników oraz zasobów cyfrowych Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej Ministerstwa Edukacji i Nauki. Skupiam się przede wszystkim na: budowie i objętości podręczników, sposobach realizacji materiału, nawigacji i wyszukiwaniu informacji, aktywizacji uczniów, dostępności i zasięgu odbiorców oraz przyswajaniu treści z papieru i ekranu. Zachęcam do wykorzystywania potencjału obu typów podręczników oraz włączania uczniów w proces planowania kształcenia.}, title={Papierowy i elektroniczny. O potencjale dwóch typów podręczników do nauki historii}, type={tekst}, keywords={podręcznik papierowy, podreęcznik elektroniczny, multimedia, cyfrowa szkoła, zdalne, hybrydowe i stacjonarne nauczanie}, }