@misc{_Enseñanza_2014, copyright={Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o., Wrocław 2014}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2014}, contents={MAGDALENA ŚWIĄTEK, Presentación del volumen IZABELA RYCHEL, La motivación como parte integral del proceso de aprendizaje de una lengua extranjera CINTA MARÍA PÉREZ URREA, La creatividad como inducción cultural, herramienta clave para el aprendizajede segundas lenguas TOMASZ SOBAŃSKI, Adquisición espontánea de los patrones entonativos de las oraciones negativas por los alumnospolacos de ELE ANETA PAWLAK, Sobre los errores en la primera etapa del aprendizaje de ELE CECYLIA TATOJ, Análisis de errores de interferencia en la descripción del movimiento en la clase de traducción español-polaco PAULINA WĘGRZYN, ¿Cómo enseñar elementos de cultura en el aula de español? MAGDALENA ŚWIĄTEK, El componente cultural en la clase de ELE: la cultura con minúscula AGNIESZKA WILCZYŃSKA, La transmisión de contenidos culturales con expresiones idiomáticas}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={spa}, abstract={Monografia Enseñanza y aprendizaje del idioma español. Retos, propuestas y perspectivas ("Nauczanie i uczenie się języka hiszpańskiego. Wyzwania, propozycje i perspektywy") pod redakcją Magdaleny Świątek to zbiór ośmiu artykułów o tematyce glottodydaktycznej, poświęconych zagadnieniom zarówno ogólnym (takim jak rola motywacji, czy wykorzystywanie kreatywności w procesie nauczania/uczenia się języków obcych), jak i szczegółowym, związanym bezpośrednio z nauczaniem/uczeniem się języka hiszpańskiego. Wśród tych ostatnich znajdują się opracowania analizujące transfer językowy z języka polskiego na hiszpański oraz błędy z niego wynikające, a także artykuły pokazujące, w jaki sposób lekcja języka hiszpańskiego może służyć prezentacji treści kulturowych. Wszystkie wymienione tu i poruszane w tomie zagadnienia są odpowiedzią na wyzwanie, jakie w obecnych czasach stawia przed uczącymi i uczącymi się proces nauczania/uczenia się języków obcych. Wiele artykułów zawiera również konkretne propozycje zadań, które pozwalają temu wyzwaniu sprostać, a także wskazuje perspektywy, jakie otwierają się przed uczącymi i uczącymi się języków.}, title={Enseñanza y aprendizaje del idioma español : retos, propuestas y perspectivas}, type={tekst}, keywords={język hiszpański, studia i nauczanie, konferencje, kraje języka hiszpańskiego, obyczaje i zwyczaje}, }