@misc{Łukasiewicz_Jacek_Motivation_2018, author={Łukasiewicz, Jacek and Stachyra-Sokulska, Anna and Saran, Tomasz and Mazur, Anna}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2018}, publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={eng}, abstract={Motywacja osiągnięć odnosi się do postaw, jak i wartości kształtowanych w domu rodzinnym i szkole. Jest autonomicznym stawianiem sobie celów odpowiadającym osobistym zainteresowaniom. Przejawia się w czynach do reagowania w społecznie określony sposób działania. Jest standardem naszych myśli, postaw i zachowań, które mówią o tym, kim jesteśmy i jak traktujemy innych ludzi. To kryterium naszych ocen, decyzji i wyborów. Celem badań prezentowanych w niniejszej pracy jest wskazanie zależności pomiędzy motywacją osiągnięć a percepcją rodziny u osób w okresie wyłaniającej się dorosłości. W badaniu wykorzystano Kwestionariusz Relacji Rodzinnych KRR-1; Percepcja rodziny (autorstwa M. Plopy, P. Połomskiego) oraz Inwentarz Motywacji Osiągnieć – LMI (autorstwa H. Schulera, G.C. Thorntona, A. Frintrupa, M. Prochaski). Badaniami objęto 100 uczniów liceum ogólnokształcących w wieku 18–19 lat, 54 osoby pochodziły z miasta, a 46 ze wsi.}, title={Motivation for achievement and family perception in emerging adults}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.34616/wwr20182.307.324}, keywords={motywacja osiągnięć, postawy rodzicielskie, wyłaniająca się dorosłość, rodzina}, }