@misc{Haławin_Arkadiusz_Postulat_2018,
 author={Haławin, Arkadiusz},
 copyright={Copyright by Arkadiusz Haławin},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2018},
 publisher={Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Artykuł porusza kwestię komunikowania w reklamie różnego typu zmian społecznych. Poddano analizie przykłady komercyjnych kampanii reklamowych w celu pokazania i wyjaśnienia, jakie zmiany społeczne są postulowane w reklamach i dlaczego marki się na to decydują. Tekst ma charakter przeglądowy. Bazuje na studiach trzech kampanii reklamowych. Poprzedza je część zawierająca operacjonalizację pojęć zmiany społecznej i reklamy oraz osadzenie tematu w teorii systemów społecznych i komunikacji. Artykuł nie ma ścisłej podstawy metodologicznej, gdyż bazuje na materiale obejmującym niewielką liczbę reklam. Jest on próbą prognozowania kierunku zmian we współczesnej reklamie. W przyszłości reklama, nie tylko społeczna, lecz także komercyjna, może częściej służyć do komunikowania i kształtowania postaw oraz wartości. Dla marek może to być sposób na uwiarygodnienie ich działalności rynkowej i zdobycie zaufania konsumentów. Opisane przykłady mogą być z jednej strony potraktowane jako instrumentalne, komercyjne strategie, z drugiej strony jako nośnik takich zmian społecznych jak równouprawnienie kobiet w krajach Bliskiego Wschodu lub zmiana ideału kobiecego ciała w kulturze Zachodu.},
 title={Postulat zmiany społecznej jako narzędzie marketingowe},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/fs.18.1.236.248},
 keywords={reklama, zmiana społeczna, marketing, komunikacja},
}