@misc{Ochojska_Danuta_Poziom_2017, author={Ochojska, Danuta and Marmola, Małgorzata and Wańczyk-Welc Anna}, copyright={Copyright by Danuta Ochojska}, copyright={Copyright by Małgorzata Marmola}, copyright={Copyright by Anna Wańczyk-Welc}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2017}, publisher={Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Przedmiotem badań prowadzonych przez autorów była subiektywna ocena osiągnięć szkolnych oraz oddziaływania rodziców. Celem badań było m.in. poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „Jak retrospektywnie oceniają swoje osiągnięcia szkolne studenci”? oraz „Czy istnieją zależności odnośnie do poczucia motywacji osiągnięć w szkole a retrospektywną oceną oddziaływań rodzicielskich?” (pod kątem bliskości, pomocy, kierowania i wymagań ze strony rodziców). Badania były prowadzone wśród 177 studentek kierunków pedagogicznych, którzy dokonywali retrospektywnej oceny własnych osiągnięć w szkole średniej oraz postaw rodziców wobec nich. W badaniach zastosowano następujące techniki badawcze: Inwentarz Motywacji Osiągnięć, H. Schuler, G.C. Thornton, A. Frintrup w oprac. W. Klinkosza, A.E. Sękowskiego, Kwestionariusz Postaw Rodzicielskich M. Braun-Gałkowskiej oraz kwestionariusz ankiety w opracowaniu własnym, zawierający pytania nt. sytuacji rodzinnej, dane socjodemograficzne. Badania potwierdziły istotne znaczenie oddziaływań rodziców dla kształtowania motywacji osiągnięć i sukcesów szkolnych uczniów.}, title={Poziom osiągnięć w szkole średniej a oddziaływania rodziców w retrospektywnej ocenie studentek kierunków pedagogicznych}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.23734/wwr20171.233.249}, keywords={osiągnięcia szkolne, uwarunkowania wyników w nauce, oddziaływania rodzicielskie}, }