@misc{Chatzipentidis_Kiriakos_Biblioterapia_2017,
 author={Chatzipentidis, Kiriakos},
 copyright={Copyright by Kiriakos Chatzipentidis},
 howpublished={online},
 year={2017},
 language={pol},
 abstract={Wstęp: W niniejszej pracy zostały przedstawione i opisane możliwe zastosowania terapii czytelniczej – biblioterapii w obszarze edukacji inkluzyjnej. Autor przedstawia definicje biblioterapii, jej zalety i funkcje, opisuje strukturę sesji biblioterapeutycznej z uczniami klasy inkluzyjnej, podaje kryteria doboru inkluzyjnej literatury biblioterapeutycznej, a następnie omawia rolę biblioterapii w rozwoju zawodowym nauczycieli. Metoda: Autor w prezentowanej pracy dokonuje przeglądu badań opublikowanych w zagranicznych czasopismach naukowych dotyczących zastosowania biblioterapii w dziedzinie pedagogiki inkluzyjnej. Wyniki: Biblioterapia umożliwia kształtowanie empatii, zrozumienia i akceptacji, uczy pozytywnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych, zacieśnia współpracę między dziećmi. Ponadto daje okazję do zrównoważonego rozwoju zawodowego nauczycieli. Wnioski: W podsumowaniu Autor wskazuje na duży potencjał biblioterapii w ruchu na rzecz edukacji włączającej.},
 title={Biblioterapia w edukacji inkluzyjnej},
 type={tekst},
 keywords={biblioterapia, pedagogika inkluzyjna, rozwój zawodowy nauczycieli, terapia czytelnicza, edukacja włączająca},
}