@misc{Madeja-Bień_Kamila_Analiza_2016,
 author={Madeja-Bień, Kamila},
 copyright={Copyright by Kamila Madeja-Bień},
 howpublished={online},
 year={2016},
 language={pol},
 abstract={Artykuł zawiera analizę konsekwencji psychologicznych i rozwojowych codziennego czytania dzieciom. Nakreśla również, wspierając się wynikami analiz statystycznych, współczesne trudności związane z czytaniem książek przez osoby dorosłe, zarówno sobie, jak i dzieciom. Jak wskazują opisane wyniki badawcze codzienne czytanie dzieciom książek już od najmłodszego wieku wspomaga rozwój prawidłowej mowy, umiejętności słuchania, rozumienia, zapamiętywania szczegółów wysłuchanych treści, wyrażania własnych sądów i argumentowania opinii, koncentracji uwagi i wyciszania się. Wpływa także na wzrost aktywności dzieci i motywacji do działania, argumentowania oraz myślenia przyczynowo – skutkowego.},
 title={Analiza konsekwencji psychologicznych i rozwojowych codziennego czytania dzieciom na podstawie m.in. raportów z badań Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom"},
 type={tekst},
 keywords={czytanie, rezultaty czytania dzieciom, głośne czytanie dzieciom},
}