@misc{Madeja-Bień_Kamila_Analiza_2016, author={Madeja-Bień, Kamila}, copyright={Copyright by Kamila Madeja-Bień}, howpublished={online}, year={2016}, language={pol}, abstract={Artykuł zawiera analizę konsekwencji psychologicznych i rozwojowych codziennego czytania dzieciom. Nakreśla również, wspierając się wynikami analiz statystycznych, współczesne trudności związane z czytaniem książek przez osoby dorosłe, zarówno sobie, jak i dzieciom. Jak wskazują opisane wyniki badawcze codzienne czytanie dzieciom książek już od najmłodszego wieku wspomaga rozwój prawidłowej mowy, umiejętności słuchania, rozumienia, zapamiętywania szczegółów wysłuchanych treści, wyrażania własnych sądów i argumentowania opinii, koncentracji uwagi i wyciszania się. Wpływa także na wzrost aktywności dzieci i motywacji do działania, argumentowania oraz myślenia przyczynowo – skutkowego.}, title={Analiza konsekwencji psychologicznych i rozwojowych codziennego czytania dzieciom na podstawie m.in. raportów z badań Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom"}, type={tekst}, keywords={czytanie, rezultaty czytania dzieciom, głośne czytanie dzieciom}, }