@misc{Żurko_Magdalena_Elementy_2016,
 author={Żurko, Magdalena},
 copyright={Copyright by Magdalena Żurko},
 howpublished={online},
 year={2016},
 language={pol},
 abstract={W artykule przedstawiona została koncepcja dydaktyczna zajęć z biblioterapii dla studentów psychologii specjalizujących się w psychologii klinicznej dziecka. Dokładniej opisane są podejścia teoretyczne wyjaśniające mechanizm zaburzeń dzieci i odpowiadające im techniki biblioterapeutyczne (literaturoterapia, bajkoterapia, bajki relaksacyjne). Program nauczania pomyślany jest w taki sposób, aby umożliwiał studentom właściwy dobór metod oraz krytyczną ich ocenę. Zwrócona została uwaga na możliwości wykorzystania teorii dezintegracji pozytywnej K. Dąbrowskiego w biblioterapii opartej o tekst literacki. Treści programu dotyczą kształcenia umiejętności leczenia (terapii) zaburzeń i nie obejmują psychoprofilaktyki oraz psychologii zdrowia.},
 title={Elementy biblioterapii – propozycja dydaktyczna (Psychologia kliniczna dziecka)},
 type={tekst},
 keywords={biblioterapia, kształcenie studentów, Kazimierz Dąbrowski, psychologia kliniczna dziecka, biblioterapia w Polsce},
}