@misc{Żurko_Magdalena_Elementy_2016, author={Żurko, Magdalena}, copyright={Copyright by Magdalena Żurko}, howpublished={online}, year={2016}, language={pol}, abstract={W artykule przedstawiona została koncepcja dydaktyczna zajęć z biblioterapii dla studentów psychologii specjalizujących się w psychologii klinicznej dziecka. Dokładniej opisane są podejścia teoretyczne wyjaśniające mechanizm zaburzeń dzieci i odpowiadające im techniki biblioterapeutyczne (literaturoterapia, bajkoterapia, bajki relaksacyjne). Program nauczania pomyślany jest w taki sposób, aby umożliwiał studentom właściwy dobór metod oraz krytyczną ich ocenę. Zwrócona została uwaga na możliwości wykorzystania teorii dezintegracji pozytywnej K. Dąbrowskiego w biblioterapii opartej o tekst literacki. Treści programu dotyczą kształcenia umiejętności leczenia (terapii) zaburzeń i nie obejmują psychoprofilaktyki oraz psychologii zdrowia.}, title={Elementy biblioterapii – propozycja dydaktyczna (Psychologia kliniczna dziecka)}, type={tekst}, keywords={biblioterapia, kształcenie studentów, Kazimierz Dąbrowski, psychologia kliniczna dziecka, biblioterapia w Polsce}, }