@misc{Malinowska_Joanna_„Umiejscawianie”_2018,
 author={Malinowska, Joanna},
 copyright={Copyright by Joanna Malinowska},
 howpublished={online},
 year={2018},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Punktem wyjścia do rozważań jest przyjęcie konstruktywistycznej wizji praktyk pedagogicznych. Aby zrealizować jej założenia, konieczne jest „zadomowienie się” studenta w przestrzeni szkoły/przedszkola. Przestrzeń, w której praktykuje student, bywa przez niego eksplorowana, opisywana, wartościowana i re-konstruowana. Przetworzona w ten sposób staje się przestrzenią oswojoną, co bliskie jest rozumieniu miejsca w ujęciu Yi-Fu Tuana. Ważne okazuje się więc rozpoznanie, czy i jak przestrzeń staje się miejscem. Oswajanie przestrzeni analizować można, biorąc pod uwagę zakres wolności działania studenta, jego nieskrępowanych zachowań oraz swobodę modyfikowania przestrzeni. Poznawanie przestrzeni i proces „umiejscawiania” się w niej są związane z doświadczaniem, które ma zawsze charakter podmiotowy. Prowadzone badania własne w tym zakresie pozwalają podjąć próbę odpowiedzi na pytania: jak przestrzeń praktyki pedagogicznej odczytują studenci? Jakie sensy i znaczenia jej nadają? Na ile nauczyciel/opiekun praktyk przyczynia się do konstruowania przez studenta znaczeń, a na ile do utrwalania schematów myślowych?},
 title={„Umiejscawianie” się studentów w przestrzeni praktykowania – z perspektywy praktyki konstruktywistycznej},
 doi={https://doi.org/10.34616/22.19.024},
 keywords={miejsce, praktyka pedagogiczna, przestrzeń, teoria konstruktywistyczna},
}