@misc{Szymczak_Joanna_Refleksyjność_2017, author={Szymczak, Joanna}, copyright={Copyright by Joanna Szymczak}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2017}, publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Artykuł przedstawia wnioski skonstruowane dzięki zrealizowanemu projektowi badawczemu oraz rekomendacje dla praktyki edukacyjnej. Ukazuje również drogę dochodzenia do wyników, na podstawie których zbudowane zostały wnioski. Koncentruje się na określonych metodologicznych aspektach tej drogi. Wskazuje interakcjonizm symboliczny i fenomenologię jako ramę teoretyczną dla przyjętej perspektywy badawczej, czyli punktu widzenia uczestników projektu – nauczycieli wczesnej edukacji. Akcentuje: metodę przypadków kontrastujących jako sposób doboru próby; wywiad epizodyczny jako sposób gromadzenia danych oraz metodologię teorii ugruntowanej w danych, z której korzystanow etapie analizowania materiału empirycznego. Nawiązuje do specyfiki badań migawkowych i badań porównawczych, czyli określa schemat zrealizowanego projektu. Sygnalizuje również efekty projektu.}, title={Refleksyjność i refleksja z perspektywy nauczycieli wczesnej edukacji – doniesienie z badań własnych}, doi={https://doi.org/10.34616/22.19.227}, keywords={badania migawkowe, badania porównawcze, metoda przypadków kontrastujących, perspektywa nauczycieli wczesnej edukacji, refleksja, refleksyjność, teoria ugruntowana Kathy Charmaz, wywiad epizodyczny}, }